Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Více objemu pro Audi TT

  10:58aktualizováno  10:58
Oslovit více potencionálních zájemců, o to jde managementu z Ingolstadtu především. Nyní by měla automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku nově vyhovět i ryze sportovně zaměřeným řidičům toužícím po elegantním kupé. Z výrobní linky v maďarském Györu totiž zanedlouho začne sjíždět model TT 3,2 quattro, nejsilnější varianta tolik diskutovaného "tétéčka".Nabídku Audi A3 a A4 za akční ceny najdete zde.

Zbraň do tvrdého boje například s přicházejícím BMW Z4 dostane opravdu údernou - 3,2 litrový šestiválec s 250 koňskými silami (184 kW). Agregát známý například již z koncernového phaetonu prodělal kromě zvýšení výkonu několik dalších modifikací, maximální točivý moment se po experimentech ve vývoji ustálil na 320 Nm.

Tyto charakteristiky spolu s nově vyvinutou převodovkou DSG (Direct Shift Gearbox) dovolují zručnému řidiči zrychlit na 100 km/h za 6,4 sekundy, což sice není v porovnání s přeplňovanou verzí 1,8 nikterak zřetelné zlepšení, ale lze předpokládat, že především v pružnosti bude nárůst objemu znát.

Příjemně přijatelná naopak může být spotřeba, neboť lidé z Audi slibují hodnotu o dva decilitry nižší deseti litrů, tedy jen o necelý litr benzínu více než kolik si vezme známý agregát 1,8T. Údaj o maximální rychlosti samozřejmě nikterak nepřekvapí - i tentokráte elektronika sleduje bezpečnou mez 250 km/h.

Novinka, která se na trhy dostane přibližně v polovině příštího roku, však nabídne i sportovně okořeněný exteriér. Vedle atraktivních barev, hliníkových disků, předního spoileru či nepřehlédnutelných koncovek výfuků upoutá zejména zvětšené zadní přítlačné křídlo. Nakolik jde jen o zefektnění sportovního doplňku a nakolik o skutečně užitečnou součást aerodynamiky zatím těžko odhadovat. Nutno ale přiznat, že tento spoiler bude nejsilnějšímu TT slušet.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.