Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Českou motorkou roku je italské SUV

  15:00aktualizováno  15:00
Italský crossover Ducati Multistrada 950 učaroval české motocyklové veřejnosti do té míry, že hlas lidu zcela převálcoval názor odborné poroty a vynesl v populární anketě na nejvyšší post právě šlachovitý stroj z italské Bologni.

Srdcem nového motocyklu roku je pro Ducati typické dvouválcové véčko s široce rozevřenými válci. V případě letošního modelu byl jejich objem snížen na 937 kubických centimetrů. Výkon motoru je 113 koní. Stejný agregát lze najít například pod štíhlými kapotami další letošní novinky Ducati SuperSport. Navzdory snížení objemu motoru není Multistrada žádný střízlík. Její suchá hmotnost je 208 kilogramů, což je na stroj této kategorie docela dost.

Motocykl roku 2017 v jednotlivých kategoriích

  • skútry: Yamaha TMAX DX
  • endura a cestovní endura: Ducati Multistrada 950
  • klasické motorky, choppery, cruisery: Triumph Bonneville Bobber 1200
  • naked bikes: KTM 1290 Super Duke R
  • cestovní silniční motorky: BMW K 1600 GT
  • sportovní silniční motorky: Honda CBR 1000 RR Fireblade SP
  • vítěz hlasování odborné poroty: Honda CBR 1000 RR Fireblade SP
  • absolutní vítěz: Ducati Multistrada 950

Nová Multistrada je k dispozici ve čtyřech volitelných variantách, které se od sebe liší výbavou poukazující na zaměření stroje. Tomu také odpovídají názvy jednotlivých verzí: Touring, Enduro, Sport a Urban.

Jako každý správný univerzál nabízí nekonečnou hromadu příslušenství jako například spodní kryt motoru, brašny, luxusní hliníkové kufry nebo pořádně zubaté pneumatiky.

Přední vidlice vede devatenáctipalcové kolo obuté do 120 mm široké pneumatiky. Stejně jako u 170 mm široké sedmnáctky vzadu je to Pirelli Scorpion Trail. Masivní oboustranná kyvná vidlice dává tušit, že mašina se nezalekne ani nezpevněné cesty.

Fotogalerie

Bezpečí na každém povrchu mají pomoci zajistit čtyři jízdní režimy a tři úrovně nastavení ABS. Možnost trochu si zařádit pak díky osmi stupňům nastavení odezvy kontroly trakce nebude upřena snad opravdu žádnému uživateli.





Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Ángel Nieto závodil v Brně naposledy v roce 1971, kdy vyhrál třídu do 125 ccm.
Závodní legenda Ángel Nieto je v kómatu, srazilo ho auto

Třináctinásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Ángel Nieto je po nehodě na čtyřkolce v umělém spánku v nemocnici. Sedmdesátiletý legendární jezdec...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.