Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Českou motorkou roku je italské SUV

  15:00aktualizováno  15:00
Italský crossover Ducati Multistrada 950 učaroval české motocyklové veřejnosti do té míry, že hlas lidu zcela převálcoval názor odborné poroty a vynesl v populární anketě na nejvyšší post právě šlachovitý stroj z italské Bologni.

Srdcem nového motocyklu roku je pro Ducati typické dvouválcové véčko s široce rozevřenými válci. V případě letošního modelu byl jejich objem snížen na 937 kubických centimetrů. Výkon motoru je 113 koní. Stejný agregát lze najít například pod štíhlými kapotami další letošní novinky Ducati SuperSport. Navzdory snížení objemu motoru není Multistrada žádný střízlík. Její suchá hmotnost je 208 kilogramů, což je na stroj této kategorie docela dost.

Motocykl roku 2017 v jednotlivých kategoriích

  • skútry: Yamaha TMAX DX
  • endura a cestovní endura: Ducati Multistrada 950
  • klasické motorky, choppery, cruisery: Triumph Bonneville Bobber 1200
  • naked bikes: KTM 1290 Super Duke R
  • cestovní silniční motorky: BMW K 1600 GT
  • sportovní silniční motorky: Honda CBR 1000 RR Fireblade SP
  • vítěz hlasování odborné poroty: Honda CBR 1000 RR Fireblade SP
  • absolutní vítěz: Ducati Multistrada 950

Nová Multistrada je k dispozici ve čtyřech volitelných variantách, které se od sebe liší výbavou poukazující na zaměření stroje. Tomu také odpovídají názvy jednotlivých verzí: Touring, Enduro, Sport a Urban.

Jako každý správný univerzál nabízí nekonečnou hromadu příslušenství jako například spodní kryt motoru, brašny, luxusní hliníkové kufry nebo pořádně zubaté pneumatiky.

Přední vidlice vede devatenáctipalcové kolo obuté do 120 mm široké pneumatiky. Stejně jako u 170 mm široké sedmnáctky vzadu je to Pirelli Scorpion Trail. Masivní oboustranná kyvná vidlice dává tušit, že mašina se nezalekne ani nezpevněné cesty.

Fotogalerie

Bezpečí na každém povrchu mají pomoci zajistit čtyři jízdní režimy a tři úrovně nastavení ABS. Možnost trochu si zařádit pak díky osmi stupňům nastavení odezvy kontroly trakce nebude upřena snad opravdu žádnému uživateli.





Nejčtenější

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.