Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Viva Italia: Rallye jen pro krásná auta

  14:48aktualizováno  14:48
Luxusní žlutá lamborghini, červená ferrari, vozy alfa romeo, lancie, maserati či fiaty přijely v sobotu do Slavonic. Městem totiž procházela trať 12. ročníku rakouské rallye Viva Italia. Na ní závodí ctitelé italských značek.

Rallye Viva Italia | foto: Ladislav NěmecMF DNES

"Poprvé v historii závodu se nám v Česku podařilo domluvit s organizátorem soutěže Manfredem Palmbergrem, aby část trasy závodu vedla i po území Česka,“ pochlubil se Robert Slávik z Alfa Romeo Club České Budějovice.

První z osmi desítek luxusních italských vozů se postavil na start v sobotu v 10 hodin v rakouském Eggenburgu.

Každý další ho následoval o minutu později. Do Slavonic měli první závodníci dorazit 10 minut před 16. hodinou.

"Už jedou,“ volali lidé a stavěli se podél místa, kudy projíždělo první Alfa Romeo. Řidič stáhl okénko, razítkové kontrole podal časovou kartu a pokračoval v cestě.

Pořadí nebylo důležité
Kdo bude nejdříve v cíli, nebylo smyslem závodu. Demonstrovala to smíšená osádka vozu Alfa Romeo 1750 GTV s rokem výroby 1970, která u kontroly odpovídala na dotazy.

Závodu se účastnily jen dvě ženy – řidičky. Za volantem vozu Alfa Romeo Giulietta Spider z roku 1956 seděla pětatřicetiletá Petra Reisinger, role navigátora se ujala její jednačtyřicetiletá přítelkyně Sabine Thalinger.

Sabinin otec jim dal auto během tří let do kupy a ženy s ním začaly jezdit Rallye Viva Italia. Letos to už bylo podesáté. Obě ženy se živí jako sociální pracovnice.

"Tak to je bomba,“ shodli se muži, když v dálce spatřili hned tři kanárkově žluté vozy lamborghini. První přijížděl Ernest Innendorfer z Vöcklabrucku s Lamborghini Diablo, rok výroby 2000. Pro italské vozy má prý slabost, jejich vzhled mu připadá mimořádně atraktivní. Doma má i italskou motorku značky Ducati. Živí se jako pekařský mistr.

"Do práce ale s luxusním lamborghini nejezdím, to mi stačí audi,“ řekl.

Rallye Viva ItaliaRallye Viva ItaliaRallye Viva Italia



Rallye Viva ItaliaRallye Viva ItaliaRallye Viva Italia



Rallye Viva ItaliaRallye Viva Italia




V přehlídce italských vozů se objevilo také německé Porsche. "Byl jsem do závodu přihlášen s Ferrari 308 GTS z roku 1978, ale den před závodem mi vypověděl službu,“ vysvětloval Peter Haas. Na závod se ale těšil, proto se vydal jako spolujezdec s kolegou Wolfgangem Dworakem. Oba jsou z Vídně a soutěž Viva Italia společně absolvují už potřetí.

Z českého území soutěžící pokračovali ze Slavonic do Drosendorfu. Závod ukončili včera v místě startu: opět na náměstí v Eggenburgu.

Rallye Viva Italia

Délka: 250 kilometrů

Počet startujících: 83
Trasa: Eggenburg, Amelsdorf Schönberg, Dross, Nöhagen, Krumau, Minidampfbahn, Waldschenke, Gmünd, Litschau, Slavonice, Drosendorf, Greillenstein, Eggenburg Závod letos poprvé projížděl po území Česka.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.