Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vláda: Tatrovky jsou unikátní

  14:46aktualizováno  16:53

Soubor automobilů Tatra ze sbírek Národního technického muzea se rozhodnutím vlády stal 1. ledna 2006 národní památkou.

Kromě Tatry 80 vyrobené v roce 1935 pro prezidenta Masaryka k nim patří i automobil NW Präsident z roku 1898 nebo Tatra 87 z roku 1947, proslulá svojí aerodynamickou karoserií i cestami Jiřího Hanzelky a Miroslava Zikmunda v letech 1947 až 1950 po Africe a Jižní Americe.

Národní kulturní památka (NKP) je kulturní památka, která je nejvýznamnější součást kulturního bohatství národa. Národní kulturní památky prohlašuje vláda České republiky.

wikipedia.org

CENNÝ EXPONÁT. Automobil Präsident, který má muzeum ve sbírce, byl vyroben roku 1898 v kopřivnické automobilce podle vzoru Benzova vozu.

Tatra 80 (1935) s kapalinou chlazeným dvanáctiválcem (rozvod SV), umístěným vpředu a pohánějícím zadní kola. Objem motoru je 5990 ccm, maximální výkon 88 kW, nejvyšší rychlost byla 140 km/h.

Tatra 11 (1924) má vzduchem chlazený dvouválcový motor OHV, umístěný vpředu a pohánějící zadní kola. Zdvihový objem motoru 1056 cm³, výkon 9 kW (12 koní), maximální rychlost 70 km/h.

Tatra 87 (1947): čtyřdveřový šestimístný vůz se vzduchem chlazeným vidlicovým osmiválcem (OHC). Vzadu umístěný motor pohání zadní kola. Objem 2968 ccm, výkon 55 kW (75 koní). Maximální rychlost 160 km/h.

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.