Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vládce dálničního terénu vyjíždí: BMW X6

aktualizováno 
Zákazníci žádají stále sportovnější SUVčka. Jezdit s autem do terénu mimo silnici? Přežitek. Tuny oceli se musí valit po asfaltovém koberci, pak teprve vynikne jejich majestát. X6 jde vstříc těm, kteří se od bahna opravdu zamazat nechtějí, nadřazený pohled z paluby teréňáku si ale ujít nechat nemohou.

BMW se rozhodlo spojit kategorie, které jsou ve světě aut na hony vzdálené. Takovým autům říkáme crossover. X6 je jeho typickým zástupcem. Na vysoký podvozek SUVčka postavili auto se siluetou kupé a prostorem na palubě hodným limuzíny.

Vedle klasičtěji střižených X5 a X3 se nově postaví exot, který museli pojmenovat úplně jinak - SAC - sports activity coupé.

Nutno uznat, že vítězství za vytvoření této podivné kategorie nepřísluší mnichovské automobilce, ale korejskému SSangYongu s jejich actyonem.

Hvězda frankfurtského autosalonu nepostrádá žádný designérský prvek BMW, všechno je na svém místě, jen je to všechno osazené do velmi nekonvenčně tvarovaného těla.

X6 spočívá na základech X5. Je o 23 centimetrů delší a o pět centimetrů širší, na výšku má naopak o 86 mm míň. Konečné míry tak jsou 4 877 milimetrů délky, 1 983 šířky, 1 690 výšky a 2 933 rozvoru. Základní pneumatiky mají rozměr 255/50 R 19. Tým vývojářů se v aerodynamickém tunelu dostal na koeficient Cx=0,3.

Vnitřek je čtyřmístný, na každého z cestujících čeká samostatné křeslo. Přístrojovka se revoluci vyhnula, je tedy stejně minimalistická jako ve všech moderních BMW. U obyčejného kupé se na objem kufru myslí až úplně naposledy, u terénního kupé je to už údaj o poznání důležitější. X6 odveze 570 až 1 420 litrů věcí.

Čtyři motory v nabídce se o přízeň k benzinu a naftě dělí rovným dílem. Základní verze 30d s 235 koňmi výkonu a 520 dieselovými newtonmetry má ráda naftu, stejnou tankovací pistoli budou u benzinky hledat majitelé 35d s přeplňováním Twin Turbo (286 koní a 580 Nm).

Dvě turbodmychadla má i šestiválcová benzinová varianta 35i s výkonem 306 koní a maximem točivého momentu na 400 newtonmetrech.

Vrcholem nabídky je varianta 50i. Zbrusu nový dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 litru vybavený přímým vstřikováním paliva nabízí 407 koní a 609 Nm.

Z nuly na stovku se tenhle 2190kilový potomek dnes už legendárního X5 dostane za 5,4 sekundy a zarazí se na dvěstěpadesátce jenom kvůli elektronickému omezovači. Hybridní verzi, kterou jsme obdivovali na autosalonu ve Frankfurtu, BMW představí přespříští rok.

Motory spolupracují s šestistupňovými automaty. Samozřejmostí je elektronicky řízený pohon všech kol xDrive, který za normálních podmínek posílá 60 % síly na zadní kola.

V X6 je obohacen o systém Dynamic Performance Control, který umí inteligentně přerozdělovat krouticí moment nejen mezi kola jednotlivých náprav, ale ohlídá také, jak se o něj podělí kola na zadní nápravě.

Při přetáčivém chování systém pošle sílu z vnějšího kola na kolo vnitřní, což vede ke stabilizaci vozu. Při náznaku nedotáčivosti naopak posílá více síly na vnější kolo. Co systém vyvádí, může posádka kontrolovat na displeji palubního počítače, kde se po stisku tlačítka zobrazuje množství síly aktuálně dodávané jednotlivým kolům.

Velká premiéra velkého terénního kupé proběhne na autosalonu v Detroitu, právě americkým zákazníkům se bude X6 asi líbit nejvíc.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Marcos Mantara Spyder / HARD-TOP
Marcos Mantara Spyder / HARD-TOP

r.v. 1997, naj. 22 500 km, benzín
2 970 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.