Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vodíkový, elektrický nebo hybridní: nový mercedes nabídne všechny varianty

  13:40aktualizováno  13:40
Automobilka Mercedes-Benz přiveze na detroitský autosalon ekologický modulární koncept, který je prakticky připraven do sériové výroby. Tři varianty nabídnou ve stejné karoserii různé pohony. Koncept BlueZERO bude jezdit buď na vodík, elektřinu z baterií, nebo jej bude pohánět hybridní ústrojí, kde motor funguje jako generátor.

Mercedes-Benz BlueZERO concept | foto: Mercedes-Benz

Autosalon Detroit

Lednový detroitský autosalon přinese další vlnu ekologických vozidel. Mercedes-Benz si připravil sériové produkci blízký koncept BlueZERO. Automobil, který je pravděpodobně předobrazem budoucího modelu třídy B, stojí na sendvičové modulární platformě. Ta umožňuje snadnou montáž různých druhů pohonu. Koncept nabídne hned tři.

Model BlueZERO E-CELL je prostým elektromobilem. Jeho baterie mají kapacitu 35kWh a umožní automobilu na jedno nabití ujet 200 kilometrů. Nabíjení z běžné zásuvky trvá čtyři hodiny, automobil lze ale připojit i k výkonnějšímu zdroji energie. Konstrukční zajímavostí je fakt, že Li-Ion baterie jsou chlazené kapalinou.

Mercedes-Benz BlueZERO concept

Varianta BlueZERO E-CELL PLUS si bude svůj zdroj energie vozit sebou. Krom výše zmíněných baterií (tentokrát ale s čistě elektrickým dosahem 100 kilometrů) zabudovali inženýři pod podlahu vozu i litrový tříválec ze Smartu Fortwo. Motor dává výkon 50 kW při 3 500 otáčkách za minutu a 17,5 kWh baterie dobíjí přes stejně výkonný alternátor. Na jedno natankování je vůz schopen ujet 600 kilometrů, jak velkou nádrž ale koncept má, automobilka neprozradila.

Mercedes-Benz BlueZERO concept

Poslední verze BlueZERO F-CELL získává elektrickou energii z palivových článků a na jedno natankování vodíkové nádrže je schopen ujet 400 kilometrů. Právě tento způsob pohonu by se přitom měl podle vyjádření zástupců automobilky dostat do sériové podoby již letos. Elektromobil s bateriemi pak prý Mercedes uvede na trh o rok později. V obou případech ale půjde o relativně malosériovou produkci. Mercedes-Benz přitom prý nechce od roku 2015 vyrábět automobily spalující fosilní paliva. 

Mercedes-Benz BlueZERO concept

Ve všech třech případech pohání přední kola elektromotor s krátkodobým špičkovým výkonem 100 kW a běžným výkonem 70 kW. Točivý moment je 320 Nm. S tímto motorem akcelerují všechny tři koncepty na stovku pod 11 sekund a mají maximální rychlost elektronicky omezenu na 150 km.





Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.