Automobilka říká, že vodíkové béčko nabídne jízdní výkony na úrovni vozu s dvoulitrovým benzinovým motorem. Počátkem příštího roku bude prvních asi 200 vozů dodáno zákazníkům v Evropě a USA.
"Třída B F-CELL přebírá avantgardní roli prvního automobilu s palivovými články na světě, který vzniká v podmínkách sériové výroby," říká Thomas Weber, člen představenstva Daimleru zodpovědný za koncernový výzkum.
Béčko dostalo novou generaci palivových článků, ve kterých reaguje ve vzduchu obsažený kyslík s vodíkem uloženým pod tlakem 700 barů. Výsledkem této reakce je elektrický proud pro elektromotor a vodní pára.
Elektromotor má nejvyšší výkon 100 kW/136 k a maximální točivý moment 290 Nm, který je k dispozici od "nulových" otáček. Dojezd má být asi 400 kilometrů a tankování trvá tři minuty.
Pro potřeby navýšení výkonu při předjíždění a pro ukládání energie při brzdění má vodíkový mercedes ještě li-ion akumulátor o výkonu 35 kW a s kapacitou 1,4 kWh.
Všechny komponenty složitého systému jsou schované v sendvičové podlaze, kterou Mercedes-Benz zavedl už před deseti lety u první generace třídy A a která byla už na počátku navržena tak, aby umožnila jednoduchou zástavbu alternativních pohonů. Prostor pro posádku a zavazadla tak zůstává nedotčený.
"Aby se lokálně bezemisní provoz stal realitou ve větším rozsahu, je nyní zapotřebí vybudovat plošnou síť čerpacích stanic vodíku," upozorňuje automobilka a spolupracuje s úřady německých měst při budování vodíkových čerpaček.