Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vodíkový mercedes se chystá do prodeje

aktualizováno 
Mercedes se chystá na prodej auta, kterému jde z výfuku jen vodní pára. Model B s označením F-CELL využívá k pohonu palivové články. K vidění je na autosalonu ve Frankfurtu.

Mercedes B F-CELL | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Automobilka říká, že vodíkové béčko nabídne jízdní výkony na úrovni vozu s dvoulitrovým benzinovým motorem. Počátkem příštího roku bude prvních asi 200 vozů dodáno zákazníkům v Evropě a USA.

"Třída B F-CELL přebírá avantgardní roli prvního automobilu s palivovými články na světě, který vzniká v podmínkách sériové výroby," říká Thomas Weber, člen představenstva Daimleru zodpovědný za koncernový výzkum.

Béčko dostalo novou generaci palivových článků, ve kterých reaguje ve vzduchu obsažený kyslík s vodíkem uloženým pod tlakem 700 barů. Výsledkem této reakce je elektrický proud pro elektromotor a vodní pára.

Elektromotor má nejvyšší výkon 100 kW/136 k a maximální točivý moment 290 Nm, který je k dispozici od "nulových" otáček. Dojezd má být asi 400 kilometrů a tankování trvá tři minuty.

Pro potřeby navýšení výkonu při předjíždění a pro ukládání energie při brzdění má vodíkový mercedes ještě li-ion akumulátor o výkonu 35 kW a s kapacitou 1,4 kWh.

Všechny komponenty složitého systému jsou schované v sendvičové podlaze, kterou Mercedes-Benz zavedl už před deseti lety u první generace třídy A a která byla už na počátku navržena tak, aby umožnila jednoduchou zástavbu alternativních pohonů. Prostor pro posádku a zavazadla tak zůstává nedotčený.

"Aby se lokálně bezemisní provoz stal realitou ve větším rozsahu, je nyní zapotřebí vybudovat plošnou síť čerpacích stanic vodíku," upozorňuje automobilka a spolupracuje s úřady německých měst při budování vodíkových čerpaček.

Mercedes B  F-CELL
Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.