Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volhy proti ladám: sovětské legendy společně na okruhu

  14:10aktualizováno  14:10
Dvacet let parkovali své stroje v garáži. A pak se vydali na trať, aby změřili síly s majiteli silnějších volh. V lotyšské Rize vzkřísili slavný závod Amber Volha. Přidalo se i mnoho zkušených mechaniků a původních jezdců. Závodily i lady.

Po sedmnáctileté odmlce obnovili fanoušci sportovních vozů legendární závod automobilů z dob Sovětského svazu: Amber Volha v lotyšské metropoli Rize. A do závodu volh přizvali organizátoři i majitele vozů jiné populární "sovětské" značky Lada.

Pro Lotyše Aurimase Onushkevichiuse to byla veliká událost, jeho vůz se na poslední závod vydal ještě v minulém století. "Svoje auto jsem pečlivě připravil, strávil jsem na tom s mechanikem dva týdny. Z garáže vyjelo poprvé po dvaceti letech, celou dobu tu stálo," líčí.

Legendární vozy Sovětského svazu dokázaly v závodě přesáhnout i rychlost 140 km/h, ale nebyla to rychlost, co diváky zajímalo nejvíc.

Podle jednoho z organizátorů, Marise Ozolinse, byl závod skvělou kombinací starého a nového. "V Amber Volze máme staré vozy, ale i nové jezdce. A v boxech pracují mechanici, kteří tyto vozy opravovali ještě na původních závodech". Mezi odbornými poradci byli dokonce ti, kteří závodili už před padesáti lety.

Ozolins tvrdí, že repasované vozy byly na trati viditelně pomalejší než před dvaceti lety a má proto i jednoduché vysvětlení: "Dobří mechanici prostě vymřeli."

Vítězem kategorie Volha se nakonec stal Lotyš Andrejs Paupers, mezi ladami vyhrál Onushkevichius, podle kterého měl v sobě závod se starými sovětskými vozy zvláštní kouzlo.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.