Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ruskou zimu zvládne jen ruská technika. Rekordní VW vylepšili gazíkem

aktualizováno 
Volkswagen Group dodal na olympiádu do Soči flotilu oficiálních aut. Rok dopředu si automobilka dělala reklamu expedicí nejodlehlejšími končinami Ruska. Šestnáct tisíc kilometrů vozy zdolaly i díky vylepšením o sovětskou vojenskou techniku.

Tři speciálně nastrojené amaroky vyrazily z Moskvy 7. února 2013 na pouť za polární kruh. Nejprve zdolaly 16 tisíc kilometrů za 66 dnů do Petropavlovska na Kamčatce. Zapsaly se tak do Guinessovy knihy rekordů za nejdelší offroadovou jízdu jednou zemí. Pak měla auta s devíti členy posádek (osm Rusů, jeden Němec) za úkol hlavně propagovat olympijské hry.

Fotogalerie

Amarok se etabloval jako dobrý pracovní pick-up. Pro cestu přes Sibiř se zamrzlým Bajkalem ovšem podstoupil úpravy. Zaujme hlavně zvýšený podvozek. Pevné nápravy pocházejí z málo uvěřitelného stroje, ruského vojenského speciálu GAZ 66. Lehký terénní nákladní automobil, který postavili začátkem šedesátých let a jehož výrobu ukončili v roce 1999, sloužil i v československé armádě.

Ze stejného zdroje si vypůjčili také rozvodovku (museli ji upravit). Tu roztáčí dvoulitrový turbodiesel BiTDI s výkonem 175 koní a 420 kroutícími newtonmetry. Ráfky obuly speciální obrovité "balony" s hrubým vzorkem pro jízdu po sněhu, které odolávají až padesátistupňovým mrazům. Do kabiny vevařili bezpečnostní rám, který známe ze závodních speciálů, a nainstalovali speciální navigační techniku.

Amarok Polar Expedition

Amarok Polar Expedition

Ruské zastoupení koncernu Volkswagen dodalo pořadatelům olympijských her v Soči tři tisíce aut volkswagenů, audi a škodovek - více zde.





Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 053 683 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.