Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen by měl rád v harému Alfu Romeo, Fiat ji nechce pustit

  14:30aktualizováno  14:30
Německý koncern Volkswagen už skoupil vše co se dalo ve svém okolí. Německou fortelnost se ale snaží také trochu zjemnit. Oblíbeným loveckým revírem je v posledních letech Itálie. Teď prý krouží kolem legendární Alfy Romeo. Italská značka letos slaví století existence, moc se jí ale v posledních letech nedařilo. Poslední šancí je nový model Giulietta.

Alfa Romeo Brera | foto: Alfa Romeo

Na rozdíl od mnoha Čechů netrpí volkswagen neopodstatněným odporem k italským autům. Volkswagen má Itálii jako supermarket automobilismu, glosuje postup německého koncernu italský autoserver Infomotori.

Do jeho stáje už patří Lamborghini, kapitánem designu celého koncernu je Ital Walter de Silva, o marketing se stará Luca Di Meo, který pomáhal tahat z bryndy Fiat a jeden čas šéfoval právě Alfě Romeo. Nejnovějším úlovkem je rovnou jedno z nejslavnějších designstudií světa, Giugiarův Italdesign. Proslýchá se také, že Volkswagen krouží kolem další italské ikony, výrobce srdcařských motocyklů Ducati. Kromě toho má VW nyní ve stáji už devět vlastních značek: Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Scania, SEAT, Škoda, Volkswagen a VW Nutzfahrzeuge. Nejnovějším úlovkem je Porsche, které stálo 3,9 miliardy eur. A navrch VW drží pětinový podíl v Suzuki.

Co koupit teď? Rozhodují se šéfové koncernu, který si brousí zuby na to být největším výrobcem automobilů světa. Poté, co spolkli výrobce ikonických sporťáků Porsche, je asi pálí peníze na účtě (asi 2,8 miliardy eur) a možná začnou kroužit kolem Alfy Romeo.

Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo 8C Spider

O tom, že by měl Volkswagen zájem o italskou značku, se spekuluje už vcelku dlouho. A stejně dlouho Fiat spekulace odmítá. Nejnověji je přiživilo prohlášení jednoho z vedoucích pracovníků VW pro německý časopis Automobilwoche, podle kterého by převzetí italské značky podpořilo růstovou strategii německého podniku.

"Alfa je světově uznávanou značkou se sportovními geny a velkou tradicí," řekl listu nejmenovaný zdroj. "Kdyby byl takovýto poklad k mání, nemohli bychom příliš dlouho čekat," dodal. Mluvčí automobilky Volkswagen se podle listu ke spekulacím ohledně značky Alfa Romeo odmítl vyjádřit.

"Dokážu si Alfu Romeo dobře představit jako další a důležitou část souboru značek VW," uvedl analytik Jürgen Pieper z finančního ústavu Bankhaus Metzler. Podle serveru Infomotori už má Volkswagen vymyšleno, kam Alfu zařadit, chtěl by z ní udělat hlavního konkurenta BMW.

Nemocná, ale stále atraktivní

Je to vcelku paradoxní. Alfu Romeo sužují dlouhodobě problémy. Značka sice bývá považována za jeden z italských národních pokladů, ale rozhodně nenaplňuje své ambice a podle kapitána Fiatu Sergia Marchionneho nefunguje, jak by měla. Podle hlasů ze zákulisí mají šéfové Alfy nůž na krku, aby z nepříznivé situace automobilku vytáhli.

Alfa vyrábí obdivovaná auta, kupovat se je zákazníkům moc nechce, loni se tak prodalo jen něco málo přes sto tisíc aut. Marchionne navíc chce, aby se v roce 2014 prodalo pětkrát tolik aut, což i nejoptimističtější alfisté nevidí moc reálně.

Typickou ilustrací mizérie Alfy posledních let je nádherné kupé Brera, které se letos, po pouhých pěti letech, stáhne z výroby. Společně s ním ukončí bez náhrady Alfa výrobu z brery odvozené otevřené verze Spider. Ještě před nimi skončí výroba asi nejalfovatější alfy poslední doby, kupé GT. Nutno uznat, že ta už má po sedmi letech výroby na důchod nárok.

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Všechny síly teď v Arese směřují k úspěchu povedené novinky giulietty. Infomotori poznamenává, že se Volkswagen možná giulietty lekl a proto se začal zajímat o celou značku. Podle prvních zkušeností s italskou novinkou by právě giulietta mohla evropské hvězdě prodejů - Volkswagenu Golf - zatopit. Alfa Romeo se navíc právě chystá vylodit na americký trh. Nové modely mají dostat techniku Chrysleru.

Autor:




Nejčtenější

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda odpískala malé levné auto pro Indii, s Tata Motors ukončila jednání

Automobilka Škoda Auto i celý koncern Volkswagen ukončily jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství. Firmy...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.