Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový VW Caddy se představuje, jeho dvojčetem má být Škoda Roomster II

  15:57aktualizováno  15:57
Čtvrtá generace oblíbené dodávky, která umí se ctí sehrát i roli rodinného vozu, se představuje. Z čerstvého Volkswagenu Caddy, vzniklého výrazným přepracováním předchůdce, vyjde nový roomster.

Volkswagen Caddy | foto: VW

Dodávky mají mnohem delší život ve výrobě než osobní auta. Předchozího Caddyho vyráběl Volkswagen jedenáct let, postavil jich na 1,5 milionu. Nová generace z něj technicky vychází (základ tedy hledejme ve Volkswagenech Touran a Golf páté generace). Caddy opět dorazí v čistě užitkových i osobních provedeních. Vnějšek prošel evolucí ve stylu aktuálních volkswagenů. Interiér je úplně nový, technika byla přepracována, úplně nové jsou motory.

Volkswagen uspořádal premiéru nového modelu v polské Poznani, v místní fabrice bude německá automobilka Caddyho vyrábět. Model dostane podle neoficiálních informací dvojče v podobě Škody Roomster. Model, se kterým firma vyjela poprvé v roce 2006, patří současně i mezi auta, která mají své skalní zastánce i odpůrce kvůli netradičnímu designu. Výroba praktické škodovky skončí po devíti letech letech v květnu. Nový Roomster se má vyrábět v Polsku společně s Caddym. Přesun výroby jeho následníka je i v souladu se strategií koncernu Volkswagen a dalších automobilek vyrábět vozy různých značek na jednom místě kvůli úspoře nákladů.

Sám zabrzdí

Pod kapotu dostává Caddy nové motory splňující ekonormu Euro 6. Všechny čtyři vznětové verze mají podobu dvoulitrového čtyřválce. Výkony naftových TDI začínají na 55 kW (75 k) a končí na dvojnásobku (110 kW/150 k).

Fotogalerie

Nejnižší spotřebu paliva slibuje skříňový Caddy BlueMotion, vyvinutý speciálně pro rozvážkovou dopravu ve městech. Eckhard Scholz, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, slibuje spotřebu pod hranicí čtyř litrů na 100 kilometrů.

K mání budou i tři benzinová provedení: od čtyřválce 1.2 TSI s výkonem 62 kW/84 k přes tříválec 1.0 TSI s výkonem 75 kW/102 až po velký čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 92 kW/125 k. V nabídce bude i varianta na zemní plyn 1.4 TGI.

Dodávka přebírá armádu bezpečnostních prvků od moderních osobních aut: systém sledování okolí vozidla „Front Assist“ včetně funkce nouzového brzdění, pokud řidič přehlédne překážku při rychlosti nižší než 30 km/h. Systém automaticky aktivuje brzdy a v ideálním případě zcela zabrání kolizi. Osobní verze jsou navíc vybaveny bočními a hlavovými airbagy.

Přibližně 22 procent všech nehod se zraněnými osobami jsou kolize s více než jednou překážkou. Nový Caddy proto sériově dostane multikolizní brzdu. V případě nehody auto automaticky brzdí, aby nedošlo k dalším střetům.

I Caddy dostane automatické spouštění dálkových světel nebo adaptivní tempomat, který s pomocí radaru udržuje odstup od předjedoucího vozu. V kombinaci s automatem (DSG) dokáže tempomat zpomalovat vozidlo až do úplného zastavení.

V seznamu příplatkové výbavy bude vyhřívané přední sklo, navigační a multimediální systémy, systém, který auto sám zaparkuje, nebo couvací kameru.

„Specifikace a ceny pro český trh budou známé v okamžiku zahájení předprodeje vozu ve druhém čtvrtletí 2015. První vozy se dostanou k zákazníkům již v září letošního roku,“ uvádí Jan Klíma, mluvčí českého zastoupení Volkswagenu.







Nejčtenější

Sivocci si poprvé nakreslil čtyřlístek na kapotu své Alfy Romeo RL před startem...
Smlouvu s ďáblem stvrdil zelený čtyřlístek. Hrdé alfy zdobí dodnes

Už téměř sto let se na kapotách Alfy Romeo objevuje zelený čtyřlístek pro štěstí, takzvané Quadrifoglio Verde. Jeho autorovi přinesl v roce 1923 vítězství ve...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.