Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen chce alespoň 20 procent čínského trhu

aktualizováno 
Největší evropská automobilka Volkswagen, pod kterou patří i mladoboleslavská Škoda Auto, chce mít za dva až tři roky alespoň 20 procent čínského trhu.

Volkswagen Passat Lingyu alias Škoda Superb pro Čínu | foto: Volkswagen

Volkswagen za leden a únor zvýšil prodej v této asijské zemi o 7,6 procenta a má přes 17 procent trhu.

"Máme cíl zůstat v letošním roce lídrem čínského trhu u obou společných podniků, které tam máme. Rosteme nepatrně pomaleji než celý čínský trh, ale doufáme, že prodej tam stabilizujeme," uvedl ředitel marketingu Stefan Jacoby.

Na domácím trhu, tedy v Německu, se ale Volkswagen musí vypořádat s nepříznivými dopady daňových změn. Kvůli zvýšení daně z obratu prý může být prodej aut za březen výrazně pod loňskými hodnotami, i když by se měla situace brzy vrátit k normálu, řekl Jacoby.

Největším investorem ve Volkswagenu je výrobce luxusních vozů Porsche. Ředitel automobilky Wendelin Wiedeking ale řekl, že o převzetí Volkswagenu zatím neuvažuje. Porsche se chystá posílit svůj vliv na 29,9 procenta z nynějších 27,4 procenta, Wideking ale připustil, že o podílu v automobilce bude správní rada brzy jednat.

"Obecně vzato jsem s podílem ve Volkswagenu spokojen, o ničem dalším ale v tuto chvíli neuvažujeme," řekl. Pokud by Porsche zvýšila ve Volkswagenu podíl nad 30 procent, automaticky by musela nabídnout veřejný odkup. O tom se na finančních trzích spekuluje od poloviny listopadu.

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.