Volkswagen, který kontroluje zhruba polovinu čínského trhu osobních automobilů, byl zaskočen náhlým rozmachem prodeje malých vozů za méně než 100.000 jüanů (12.000 dolarů). Podíl společnosti na tomto trhu klesl letos v důsledku tohoto vývoje na 47 procent z loňských 51 procent.
"Bereme to velmi vážně a zvažujeme alternativy," řekl podle Handelsblattu člen představenstva Volkswagenu Robert Büchelhofer na automobilovém salónu v Pekingu. Nejlevnějším vozem, který VW v Číně prodává, je základní model Polo za 127.500 jüanů. Čínský trh osobních automobilů až do nedávné doby sestával hlavně z dodávek pro taxislužbu a pro firemní sektor.
Svůj vlastní vůz si však začíná kupovat stále více čínských domácností ze střední třídy. Büchelhofer předpokládá, že čínský trh vzroste v příštích pěti letech na jeden milión prodaných vozů ročně.