Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen chystá miniauto podobné Smartu

aktualizováno 
Když se Smart před deseti lety poprvé objevil ve městech, budil úžas, zájem i výsměch. Třída superkrátkých aut s délkou do tří metrů se však stává stále běžnější.

VW UP! | foto: VW

Toyota začne co nevidět s prodejem miniatury jménem iQ a  mimo hru nechce zůstat ani Volkswagen. Jeho nová řada se navíc mohla vyrábět v Česku, překážkou se však ukázala být česká koruna.

Německý koncern pracuje na konceptu minivozů pod hlavičkou modelu Up. Připravuje také jeho zkrácenou verzi, která má konkurovat smartům a nejmenším toyotám.

Volkswageny Up se přitom měly vyrábět v Česku. Německá automobilka si vyhlédla pro svůj projekt Vrchlabí, kde vozy montuje také domácí Škoda. Minulý týden však projekt české továrny zastavila.
Podle novin Automotive News Europe vedení Volkswagenu nechce svou novou pobočku postavit ve Vrchlabí kvůli silné české koruně. Více čtete v článku - Oběť kurzu koruny: Volkswagen nerozšíří automobilku ve Vrchlabí

Německý týdeník Automobilwoche zase přišel s informací, podle níž má největší šanci vyrábět novou modelovou řadu Volkswagenu továrna umístěná v Bratislavě. Slovensko od ledna zavádí namísto koruny euro.

Novinka se představí v roce 2010. Minivolkswagen hodlá zaujmout pozici nejúspornějšího sériového auta. Motor malého volkswagenu dostane dva válce.

Jeho spotřeba bude podle automobilky činit pouze dva litry nafty na 100 kilometrů. Smart je o více než litr žíznivější.

Krátká verze Volkswagenu Up dostane podle informací Automotive News Europe dvě sedadla, stejně jako je má dnes už klasický Smart ForTwo. Toyota iQ nabídne i skromnou druhou řadu sedadel.

Malá auta s nízkou spotřebou paliva v poslední době získávají šanci na úspěch u zákazníků větší než kdy dříve. Svou roli sehrávají nejen ekonomická krize a tlak na menší emise výfukových plynů. Ale také otevírání nových trhů. Smart se například nečekaně výborně prodává ve Spojených státech amerických.

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.