Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen kvůli šetření na pokutu za Dieselgate opustí rallye

  13:58aktualizováno  13:58
Mistr světa Sébastien Ogier vyhrál o uplynulém víkendu počtvrté za sebou Britskou rallye a zpečetil tím i zisk Poháru konstruktérů pro tovární tým Volkswagen. Úspěšné tažení letošní sezonou však dostane hořkou pachuť. S koncem sezony tovární tým odstupuje ze seriálu mistrovství světa.

Sebastian Ogier se svým Volkswagenem během Britské rallye. | foto: Profimedia.cz

Koncern VW začíná kvůli aféře svých cinknutých dieselů škrtat. Už je jisté, že Audi opouští Le Mans a bude závodit s elektroformulemi. A Volkswagen světovou rallye opustí.

Audi musí šetřit na elektřinu

Úsporné škrty v koncernu Volkswagen postihnou jeho aktivity v oblasti motorsportu. Audi už ohlásilo ukončení účasti v okruhových závodech FIA WEC včetně slavné 24 hodin Le Mans, odstoupit od příští sezony z rallyového seriálu FIA WRC se po dnešním zasedání představenstva podle informátora renomovaného britského magazínu Autocar chystá i Volkswagen.

Audi R18 e-tron quattro v závodě 24 hodin Le Mans 2014

Předseda představenstva Ruppert Stadler konec angažmá Audi v okruhových závodech FIA WEC zaměstnancům oddělení motorsportu oficiálně zdůvodnil tím, že „je důležité zaměřit se na věci, které udrží Audi konkurenceschopné v příštích letech, což je nyní zejména elektromobilita“. Místo okruhových závodů jako 24 hodin Le Mans se proto nyní zaměří na závody elektromobilů Formula E.

Část zaměstnanců stávajícího oddělení motorsportu bude pokračovat v tomto „elektrickém“ týmu, část přejde do oddělení Technického vývoje. V Audi se ovšem plánují mnohem větší škrty - více čtěte zde.

Pro fanoušky značky je to smutná chvíle, protože během 18 let ve WEC získalo Audi mimo jiné 13 vítězství v závodě 24 hodin Le Mans. Audi by ale mělo pokračovat alespoň v závodech DTM s vozem RS 5 DTM, o další účasti značky v mistrovství světa v rallycrossu (World RX) zatím nebylo rozhodnuto.

K podobnému kroku zřejmě velmi rychle spěje i samotný Volkswagen, který se účastní mistrovství světa v rally (WRC). Tam získal celkem dvanáct titulů během čtyř let (po čtyřech titulech v hodnoceních jezdců, spolujezdců a konstruktérů), na tratě mistrovství světa v rallye vyjely speciály vycházející z Volkswagenu Polo v roce 2013.

Fotogalerie

Oficiální oznámení konce proběhne nejspíš na konci letošního ročníku při australské rallye, která se jede 17. až 20. listopadu.

Vedení týmu Volkswagenu převzal letos od 1. září Sven Smeets od Josta Capita, který odešel k McLarenu. Smeets doufal, že představenstvo program WRC německé značky alespoň o rok prodlouží. Tým totiž už investoval velké peníze do vývoje speciálu pro příští sezonu, který odpovídá novým pravidlům. Ani to se nestane, Volkswagen ani nenabídne nový speciál soukromníkům k odkupu. Dvě stovky členů týmu zůstanou v divizi Volkswagen Motorsport, která se zaměří na další projekty koncernu.

Škoda je zatím v klidu

Logicky ohroženy by mohly být i sportovní aktivity další koncernové značky. Ukončí aféra Dieselgate i 116 let trvající tradici motorsportu značky Škoda? Ta se s tovární Fabií R5 pere o vítězství v letošním ročníku WRC-2, o kterém rozhodne až úplně poslední soutěž v Austrálii.

Ind Gaurav Gill už pro ni na konci září zajistil v Malajsii pátý titul v klasifikaci konstruktérů i jezdců ve FIA Asijsko-pacifickém mistrovství v rally (APRC).

Podle informací od zdrojů uvnitř automobilky zatím ale česká značka ukončení své účasti v oblasti motorsportu pro příští rok neplánuje. Stejný je i oficiální postoj automobilky: „S omezováním aktiv v oblasti motorsportu pro příští rok Škoda nepočítá,“ řekl pro MF Dnes Zbyněk Straškraba z oddělení komunikace Škoda Auto.

Rrallyový speciáu Škoda Fabia R5 na tuningovém srazu ve Wörthersee

Situace se ale může změnit každým okamžikem, přestože projekt Fabia R5 je ekonomicky velmi úspěšný. Značka prodala soukromým týmům už více než sto aut. Jde o nově vyvinutý vůz (homologován 1. dubna 2015), který je ve své kategorii technicky na špičce. Ale pokud šetří velké koncernové značky jako Volkswagen a Audi, bude muset šetřit i Škoda. A sponzoringové aktivity obvykle bývají první na řadě. Zatím ale nic nenasvědčuje tomu, že by Fabia v roce 2017 měla zmizet ze světových rallyových tratí.

Motorsport v podání koncernu Volkswagen tak dostane podle všeho zcela novou, skromnější podobu. Porsche, Lamborghini a Bentley zůstanou u svých okruhových sérií. Bentley pomýšlel na stavbu speciálu pro vytrvalostní závody, teď však na tyto myšlenky není vhodná doba.

Autoři: ,




Nejčtenější

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Další z rubriky

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Škoda představuje koncept elektromobilu jménem Vision E.
Představuje se Vision E, v roce 2020 z něj bude první škodovka na baterie

Šanghaj je 24milionové město, kde slunce neviděli hodně dlouho. Celé město totiž do pošmourna halí smog. A tak je na tom snad každé město v Číně. Právě tady má...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.