Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Fox: další trpaslík vyráží do války

  14:14aktualizováno  14:14
Český trh s malými auty se v nejbližších měsících promění v bojiště. Do bitvy o zákazníky vyráží hned několik trpasličích aut. Německý Volkswagen povolává bojovníka z Brazílie, VW Fox se už nějaký ten pátek prodává na jihoamerických trzích. Do Evropy přijíždí právě v těchto dnech, jeho česká cena je 244 900 korun.

Hodně muziky za málo peněz. Volkswageny poslední doby už příliš "lidové" nejsou, fox by to měl změnít.

Opouští elitářskou image svého přechůdce lupa a obrací se k větší skupině zákazníků.

Měřítko 1 : x
Nový lišák (fox = anglicky liška) je 381 centimetrů dlouhý, 164 centimetrů široký a 155 centimetrů vysoký. Rozvor je 246 centimetrů, stejně jako u většího pola, z kterého si vypůjčil podvozkovou platformu.

Hrdě se hlásí k větším sourozencům, přední část jako by z oka vypadla novému golfu plus. Miniaturizovaný volkswagen odveze čtyři lidi a 260 litrů nákladu k tomu. Když se sklopí obě zadní v rozsahu 15 centimetrů posuvná sedadla, odveze lišče 1016 litrů zavazadel.

Výbava

Protiblokovací systém ABS, airbag řidiče a spolujezdce, otáčkoměr, komfortní blikání (3x na jedno stisknutí), příprava pro rádio: anténa v čelním skle, 4 reproduktory, pneumatiky 165/70 R14 s plnými ocelovými disky, plnohodnotné rezervní ocelové kolo, černé nárazníky, kryty vnějších zrcátek a boční ochranné lišty, zeleně tónovaná skla, sedadlo řidiče výškově nastavitelné, přihrádka pod sedadlem řidiče

Na českém trhu bude VW Fox k mání od 244 900 korun, pohánět ho bude jediný motor v nabídce. Tříválcová 1,2 s maximálním výkonem 40 kW (55 k) a nejvyšším kroutícím momentem 108 Nm rozjede autíčko až na 148 kilometrů v hodině.

Na každých sto kilometrů jízdy by měl vystačit s 6,1 litry benzinu. Protože je ale fox autem primárně určeným pro skotačení po městech, dá se očekávat, že se spotřeba přiblíží městské spotřebě, výrobcem udávané na 7,8 litru. Mimo měst by měl malý volkswagen vystačit s 5,1 litry paliva.

Pro úplnost dodejme, že na zahraničních trzích by se měl fox objevit ještě s motory 1,4 (75 koní, benzin) a turbodieselem 1,4 (70 koní).

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

Autoři: ,




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.