Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Golf kombi - solidní vůz s menším prostorem

aktualizováno 
- Volkswagen Golf Variant je ve své třídě nepřekonatelný v tom, jak pozitivně působí jeho výborné zpracování od sedadel přes kvalitní plasty až po čalounění kufru. U vozu, který se podrobil redakčnímu testu, přesvědčil i pružný turbodiesel s nízkou spotřebou. Na druhé straně však zůstává skutečností, že většina konkurentů nabízí levnější kombíky s objemnějším prostorem jak pro zavazadla, tak i pro posádku na zadních sedadlech.

Může se hodit

Nabídku nových i ojetých vozů Volkswagen Golf 
můžete najít na serveru www.automodul.cz

Kdo potřebuje vozit zavazadla, jistě se zajímá o kufry různých automobilů. A z takového porovnání vyjde Golf Variant špatně, neboť kupříkladu proti nejprostornějšímu zástupci kategorie Škodě Octavii kombi - má o 88 litrů prostoru pro zavazadla méně. Při složených zadních sedadlech pak Ford Focus kombi poráží golfa dokonce o 110 litrů. Handicap se ovšem projeví jen v případech, kdy je nutné auto úplně naložit. Jinak i těch základních 460 litrů prostoru v zavazadelníku běžně vystačí. A za příkladné čalounění kufru patří Volkswagenu Golf Variant zcela nepochybně jednička. Stejně solidně působí i celý interiér automobilu. Jednoduše řešená palubní deska je zastřešena kvalitním plastem, tužší sedadla jsou pohodlná jak při dlouhých cestách, tak i v sérii zatáček. O prostornosti interiéru platí to, co bylo nesčetněkrát vyřčeno v souvislosti se Škodou Octavií: hodně prostoru je na předních sedadlech, zato tísnivý pocit pro kolena dospělých cestujících je znát vzadu. Koncernová příbuznost s octavií se prolíná také v motorech. Stokrát pochválený turbodiesel s výkonem 90 koní zaslouží pochvalu i pod kapotou Volkswagenu Golfu Variant. Takže jen stručná rekapitulace několika jeho základních vlastností: výtečná pružnost, nízký hluk, krátká doba žhavení i v zimě a především nízká spotřeba. Ta je nejvyšší ve městě, kde ale zřídkakdy překoná osm litrů nafty na 100 kilometrů. Na dálnici nebo při rychlé jízdě se pohybuje okolo šesti až šesti a půl litrů, mimo město při klidné jízdě lze jezdit za méně než pět a řidiči se superlehkou nohou na plynu to s turbodieselem umějí za méně než čtyři litry nafty na sto kilometrů. K solidnímu pocitu za volantem golfu přispívá rovněž přesné a tiché řazení rychlostních stupňů. Řadicí páka však u Golfu TDI často zůstává dlouhou dobu v klidu, neboť motor pružně auto zrychluje jak v nízkých, tak i ve vysokých otáčkách. Třeba na dálnici pětka zvládá všechna stoupání a i za omezeními rychlosti na 80 kilometrů v hodině se Volkswagen Golf Variant pružně a rychle rozjede na maximálně povolenou stotřicítku. Jízdní vlastnosti má Golf Variant hodně srovnatelné se Škodou Octavií kombi. Oba podvozky jsou bezpečné a přetáčivé až v hodně extrémních situacích. Výborné je odpružení obou automobilů, které tak poskytují komfort i na špatných cestách.

Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s)  13,5
Zrychlení 0-400 m (s)  19,0
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)  9,8
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)  20,5
Brzdná dráha z 80 km/h (m)  29,9
Pramen: ÚSMD

Očima designéra 
Vzhledově až fádně se představuje Volkswagen Golf Variant. Funkčnost kombíku je přece prvořadá! Obcházím bez jediného vzrušení kolem vozu a nacházím německy precizní zpracování a sesazení dílů karoserie. Žádné zbytečnosti a okázalosti, žádný detailní tvar, který by vybočoval z řady. Vše působí čistě, uhlazeně a spořádaně. A přece něco: tím, že tahy linií kombíku jsou přísně logické, nemají sklon k romantickým křivkovým vazbám zadní a boční stěny. Tak dochází mezi zadním světlem a třetím bočním oknem ke schodu, který se mi nelíbí. Zlepšený výhled zadním oknem se sníženou spodní hranou, sympatické proporce a sférická oblost víka čistě navazujícího na koncová světla jsou však dostatečným ospravedlněním zmíněné chyby.
Pavel Hušek, autor je spolupracovník redakce

Prognóza odhadce
Jenom čas a prodejní čísla ukážou, jestli se novému Volkswagenu Golfu Variant povede překonat svého, v tuzemsku nepříliš prodejně úspěšného předchůdce. Že to novinka nebude mít lehké, to je nasnadě. Škoda Octavia kombi bude svému menšímu nevlastnímu bratrovi velkou konkurencí, a to nejen v Česku. Proto i poněkud méně optimistický odhad ceny ojetého vozu: po pěti letech provozu zhruba 250 000 korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovník redakce 

Volkswagen Golf kombi

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.