Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen má hybridní golf, do výroby je ale daleko

aktualizováno 
Hybridní automobily zůstávají stále především doménou japonských automobilek, ty evropské si s nimi dávají dost na čas. A třeba na příchod sériového hybridního modelu od Volkswagenu si ještě pár let počkáme, Golf TwinDrive se dostane na silnice v roce 2010. A ani tehdy nebude určený běžným zákazníkům.

Volkswagen Golf TwinDrive | foto: Volkswagen

Automobilka Volkswagen nedávno představila koncept Golf TwinDrive, který dále rozšiřuje studii hybridního golfu představenou na autosalonu v Ženevě. Tehdy šlo o klasický hybrid, který používá jak elektromotor, tak motor spalovací. Golf TwinDrive je koncept takzvaného plug-in hybridu, který může za určitých podmínek jezdit jen a jen na elektřinu.

Elektromotor Golfu TwinDrive s výkonem 60 kW (82 koní) je schopen automobil pohánět bez pomoci spalovacího motoru až na vzdálenost 50 kilometrů, a to maximální rychlostí 120 km/h. To znamená, že třeba pro každodenní jízdy do práce a z práce, případně pár dalších pojížděk po městě, vůbec spalovací motor potřebovat nebude. Po zaparkování se pak může baterie Golfu TwinDrive dobíjet z elektrické sítě.

Spalovací motor, kterým je v tomto případě dvoulitrový turbodiesel s výkonem 90 kW (122 koní), bude využíván jen tehdy, kdy ho bude potřeba – tedy při potřebě dodávky velkého výkonu (společný maximální výkon obou motorů je 128 kW) nebo při dlouhých cestách. Motor je vybaven funkcí start-stop, takže se při zastavení automobilu automaticky vypne a při rozjetí je opět připraven k akci. Baterie se nabíjí i při brzdění automobilu.

Golf TwinDrive se ale jen tak do sériové výroby nedostane. Teprve v roce 2010 chce mít výrobce hotovou experimentální sérii čítající 20 kusů tohoto vozu. Ty dostane k dispozici německá vláda. Obyčejný zákazník si na hybrid od VW bude asi muset ještě dlouho počkat.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.