Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Downsizing u Volkswagenu skončil. Nový čtyřválec bude mít 1,5 litru

aktualizováno 
Šéf značky Volkswagen Herbert Diess prozradil, že automobilka chystá nové čtyřválcové motory, které nahradí řadu stávajících jednotek. Novinky budou mít objem 1,5 litru a poprvé se objeví pod kapotou faceliftované sedmé generace Golfu, která možná dorazí už za měsíc na autosalon do Ženevy.

Volkswagen Golf 7. generace - premiéra v Berlíně | foto: iDNES.cz - Luděk Vokáč, Luděk Vokáč,  iDNES.cz

Páteř nabídky motorů by nově měly tvořit agregáty s objemem 1,5 litru, což vlastně jde proti aktuálnímu trendu downsizingu, tedy zmenšování objemu.

Ale jen trochu, čtyři válce a zdvihový objem 1,5 liru totiž budou mít nové benzinové přeplňované motory, ale také turbodiesely. U nich tak dojde ke snížení objemu ze současných 1,6 litru, u benzinových jednotek jde naopak o nárůst z objemu 1,4 litru. Benzinový motor změny docílí prodloužením zdvihu, u vznětové verze se naopak zmenší vrtání válců.

Motory nahradí své předchůdce a možná i některé verze čtyřválce 1.2 TSI. I ten však dostane nástupce, bude jím přeplňovaný agrergát s objemem rovný jeden litr, ale pouze s třemi válci.

Diess prozradil, že patnáctistovky budou v podstatě evolucí současné modulární platformy motorů, což vyvolává otázky ohledně sjednocení objemu. Zatím není známo, jak moc budou motory moci sdílet součásti a nakolik tomu shodný zdvihový objem pomůže. Šéf značky VW však tvrdí, že nové motory budou výrobně dražší než ty stávající. Budou však lehčí, úspornější a šetrnější k životnímu prostředí.

Motory se na trh dostanou tehdy, když to bude potřeba z hlediska emisních pravidel, Volkswagen tedy nebude s jejich šířením modelovou řadou spěchat. Právě proto, že budou dražší než stávající typy. Po uvedení v Golfu se motory dostanou i do dalších modelů jako Polo, Tiguan a dalších. A také do vozů značek Audi, Seat a Škoda, zcela jistě se s nimi potkáme v nové Octavii.

Není bez zajímavosti, že Diess během svého předchozího působení u BMW dovedl značku ke změně architektury motorů. Jako ideál zvolil objem půl litru na válec, a tedy 1,5 litru u tříválcových a 2 litry u čtyřválcových jednotek. Tato hodnota je prý ideálním kompromisem mezi řadou faktorů, jako jsou výkon a efektivita motoru. Ale u VW je to jinak. Podle Diesse je to kvůli množství, ve kterých jsou motory vyráběny.





Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Kia Sorento 2.2 CRDi 2015 ·...
Kia Sorento 2.2 CRDi 2015 ·...

r.v. 2015, naj. 20 394 km, diesel
750 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.