Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Downsizing u Volkswagenu skončil. Nový čtyřválec bude mít 1,5 litru

aktualizováno 
Šéf značky Volkswagen Herbert Diess prozradil, že automobilka chystá nové čtyřválcové motory, které nahradí řadu stávajících jednotek. Novinky budou mít objem 1,5 litru a poprvé se objeví pod kapotou faceliftované sedmé generace Golfu, která možná dorazí už za měsíc na autosalon do Ženevy.

Volkswagen Golf 7. generace - premiéra v Berlíně | foto: iDNES.cz - Luděk Vokáč, Luděk Vokáč,  iDNES.cz

Páteř nabídky motorů by nově měly tvořit agregáty s objemem 1,5 litru, což vlastně jde proti aktuálnímu trendu downsizingu, tedy zmenšování objemu.

Ale jen trochu, čtyři válce a zdvihový objem 1,5 liru totiž budou mít nové benzinové přeplňované motory, ale také turbodiesely. U nich tak dojde ke snížení objemu ze současných 1,6 litru, u benzinových jednotek jde naopak o nárůst z objemu 1,4 litru. Benzinový motor změny docílí prodloužením zdvihu, u vznětové verze se naopak zmenší vrtání válců.

Motory nahradí své předchůdce a možná i některé verze čtyřválce 1.2 TSI. I ten však dostane nástupce, bude jím přeplňovaný agrergát s objemem rovný jeden litr, ale pouze s třemi válci.

Diess prozradil, že patnáctistovky budou v podstatě evolucí současné modulární platformy motorů, což vyvolává otázky ohledně sjednocení objemu. Zatím není známo, jak moc budou motory moci sdílet součásti a nakolik tomu shodný zdvihový objem pomůže. Šéf značky VW však tvrdí, že nové motory budou výrobně dražší než ty stávající. Budou však lehčí, úspornější a šetrnější k životnímu prostředí.

Motory se na trh dostanou tehdy, když to bude potřeba z hlediska emisních pravidel, Volkswagen tedy nebude s jejich šířením modelovou řadou spěchat. Právě proto, že budou dražší než stávající typy. Po uvedení v Golfu se motory dostanou i do dalších modelů jako Polo, Tiguan a dalších. A také do vozů značek Audi, Seat a Škoda, zcela jistě se s nimi potkáme v nové Octavii.

Není bez zajímavosti, že Diess během svého předchozího působení u BMW dovedl značku ke změně architektury motorů. Jako ideál zvolil objem půl litru na válec, a tedy 1,5 litru u tříválcových a 2 litry u čtyřválcových jednotek. Tato hodnota je prý ideálním kompromisem mezi řadou faktorů, jako jsou výkon a efektivita motoru. Ale u VW je to jinak. Podle Diesse je to kvůli množství, ve kterých jsou motory vyráběny.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.