Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen oslavoval rekordy

  12:11aktualizováno  12:11
W o l f s b u r g (Od našeho zvláštního zpravodaje) - Ani varovné zprávy o celosvětovém poklesu zájmu o nová auta neodradily šéfy německého Volkswagenu, největšího výrobce aut v Evropě, aby včera při oslavách rekordních loňských výsledků slíbili koncernu i mladoboleslavské Škodě další růst.

"V roce 2001 se očekává oslabení hospodářských trendů, které automobilovému průmyslu pomáhají. I tak ale předpokládáme, že prodej našich aut, tržby i zisk dále porostou," uvedl včera nejvyšší šéf koncernu VW Ferdinand Piëch.

Totéž podle něho platí i pro Škodu, která brzy oslaví deset let od vstupu VW. "Škoda zažívá boom na všech trzích a ten by měl pokračovat," řekl Piëch. Celý koncern Volkswagen loni poprvé v historii vyrobil přes pět milionů aut.

Zisk automobilky se více než zdvojnásobil na 4,03 miliardy marek, což je částka přesahující 70 miliard korun. Celá skupina Volkswagen loni mírně zvýšila svůj podíl na celosvětovém prodeji aut z 12 na 12,2 procenta a potvrdila páté místo v žebříčku největších světových výrobců aut.

"Dlouhodobým cílem je umístit se v první trojce," uvedl šéf marketingu a komunikace VW Klaus Kocks. Mladoboleslavská Škoda má na těchto číslech stále větší podíl. Loni díky nástupu fabie a zvýšení prodeje o 13 procent stáhla náskok španělského Seatu, který je spolu s ní nejvýznamnější zahraniční značkou koncernu.

K celkovému prodeji aut v rámci VW tak přispěla bezmála devíti procenty a k zisku společnosti přidala 3,3 miliardy korun. Rekordních výsledků dosáhl Volkswagen navzdory faktu, že zájem o nová auta na jeho hlavním trhu - v západní Evropě - loni klesl o 3 procenta a v Německu dokonce o 11 procent. V prvních měsících letošního roku však tento negativní trend s sebou strhl i Volkswagen, stejně jako Fiat, Ford či Renault.

Všechny hlavní evropské značky nyní zažívají pokles. Chuť Evropanů kupovat nová auta je podle prohlášení jednoho ze šéfů německého Opelu, úhlavního konkurenta VW, nejslabší od ropné krize v roce 1973. Nepříznivé trendy se nevyhnou ani Škodě, pro kterou má vývoz na západní trhy stále větší význam.

 

ROZHOVOR S... Jense Neumannem, předsedou dozorčí rady Škoda Auto

Přestože odborníci věští světovému autoprůmyslu špatné časy, podle šéfa strategie koncernu VW a předsedy dozorčí rady mladoboleslavské Škody Jense Neumanna krize brzy odezní a například Škodu nijak dramaticky nezasáhne.
Proč lidé v západní Evropě, hlavně Němci, přestávají kupovat auta?
Podívejte se na padající akciové trhy, je v tom hodně psychologie. Mnozí lidé se necítí tak bohatí jako dřív, protože vidí, jak se jejich jmění smršťuje. Takže si nechtějí kupovat nová auta. Navíc vozový park v západní Evropě je velmi moderní, takže lidé si mohou dovolit nákup auta odložit. Pokud akciový trh půjde zase nahoru, pak se zvýší i prodej aut.
Šéfové Škody upozorňují, že ani ona se těmto negativním trendům nevyhne...
Škoda je zvláštní značka, která teprve hledá svou pozici vůči konkurenci. V naší strategii více značek má Škoda úkol bránit trhy proti některým asijským značkám a rovněž soupeřit třeba s francouzskými nebo americkými. Díky paletě nových modelů Fabia, díky stále silnému zájmu o vozy Octavia a díky nástupu třetí řady si Škoda udrží svůj růst, i když trh půjde dolů.
Od vstupu VW do Škody uplyne deset let. Co Volkswagenu přinesly a jak bude Škoda vypadat za dalších deset let?
Jsme pochopitelně spokojeni s tím, v jakém stavu je Škoda nyní, jak si stojí na trhu a jak se dokázala na mnoha evropských trzích prosadit svou kvalitou. To je nejdůležitější úspěch, jakého jsme dosáhli. Do budoucna budeme značku Škoda dál rozvíjet a dál do ní investovat. V Ženevě jsme ukázali nové auto, které ukazuje, kudy chceme dál jít: uspokojit zvláštní segment zákazníků, kteří hledají dostupné kvalitní auto za férovou cenu.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.