Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen představí novou značku a pokusí se znovu vynaleznout automobil

  11:48aktualizováno  11:48
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - V předvečer pařížského autosalonu oznámil koncern Volkswagen, že vytvoří novou značku zaměřenou na služby mobility. Její jméno firma odhalí ještě v průběhu letošního roku, nová značka se bude soustředit na služby sdílení vozidel, kyvadlovou dopravu nebo vlastní flotilu taxi.

Lamborghini Centenario představil v předvečer autosalonu koncern Volkswagen, italská automobilka ale v Paříži vůbec nevystavuje. | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller v Paříži ukázal, jak největší evropská (a nejspíš i světová) automobilka mění od začátku kauzy Dieselgate kurz. Zdůraznil, že budoucnost koncernu leží v elektromobilitě, v autonomním řízení a také ve službách mobility. Müller tvrdí, že na minimálně následujících 20 let budou klasické spalovací motory, včetně těch vznětových, kvůli kterým se VW dostal loni na podzim do potíží, hrát zásadní roli. Ale do roku 2025 se máme u Volkswagenu dočkat zásadních změn.

V Paříži, kde koncern v podstatě potichu oslavil roční výročí skandálu s dieselovými motory, ovšem Volkswagen servíruje především vize. Jediným konkrétním příkladem budoucího vývoje je nové Porsche Panamera e-hybrid, tedy plug-in hybridní provedení luxusního sportovního sedanu. Volkswagen pak představí vlastní koncept elektromobilu založeného na nové platformě MEB. Firma kromě něj představí v následujících dvou letech šestnácti dalších plug-in hybridů a do roku 2025 se máme v koncernu dočkat třiceti nových elektromobilů.

Volkswagen I.D.
Volkswagen I.D.

I když budou spalovací motory hrát nadále klíčovou roli, v nečekaně komorní atmosféře večera se mohlo zdát, že z VW se za poslední rok stal doslova koncern budoucnosti. Müller prozradil, že třináctá značka koncernu, jejíž jméno i některé další podrobnosti prozradí firma v listopadu, se soustředí na služby mobility, nikoli na samotné automobily. „V budoucnu nebudou mnozí lidé vůbec vlastnit auto. Ale všichni i přesto budou moci být zákazníky Volkswagenu,“ vysvětloval šéf koncernu. Podle informací iDNES.cz se uvažuje nad tím, že jakýmsi inkubátorem těchto nových služeb by mohl být španělský Seat.

Do roku 2025 se má nová značka dostat mezi tři největší poskytovatele služeb mobility v Evropě. Firma se například spojí se službou Gett, která provozuje aplikaci pro chytré telefony, ve které si lze snadno objednat taxi. Gett patří Volkswagenu od letošního května a podle toho, co Müller naznačoval, by se mohli prvních služeb pod novou značkou VW dočkat například zákazníci v Moskvě. Pod novou identitou bude Volkswagen kromě svých taxi služeb nabízet také různé varianty kyvadlové dopravy a chce rozvíjet i sdílení vozidel. Podle Müllera by firma mohla nabízet i služby přepravy autonomními vozidly, až bude tato technologie připravena.

Šéfdesignér koncernu Michael Mauer pak kladl důraz na to, že se v budoucnu auta oproti současnosti změní mnohem více, než se na první pohled zdá. A že design bude hrát v podstatě čím dál důležitější roli. Plně elektrická a samořiditelná auta totiž odstraní některá současná dogmata, která musí designéři respektovat.

Fotogalerie

Mauer naznačil, že nové možnosti přinese už platforma MEB, ale větší změny přijdou určitě později. Jako ukázku možných novinek Mauer uvedl třeba změnu uspořádání interiéru. Ve vzdušnějších autonomních vozech by například děti mohly sedět vpředu, aby měly lepší výhled, a okna automobilu by se pro ně mohla stát interaktivní herní plochou. To je ale nejspíš hudba dost vzdálené budoucnosti, i přesto Mauer uvedl, že se bude koncern usilovně snažit v podstatě znovu vynaleznout automobil.

Namísto toho, aby například po vzoru německého BMW koncern předvedl komplexní vizi budoucí mobility, však zatím zůstalo u prázdných frází. Ostře s nimi kontrastovala pětice automobilových novinek, které Volkswagen v prostorách Louis Vuitton Foundation odhalil.

SUV Kodiaq a Seat Ateca Xperience, ďábelský supersport (Lamborghini Centenario roadster, které se ovšem neukáže na autosalonu, italská značka v Paříži vůbec nevystavuje), ostré audi (S5) a jen Porche Panamera e-hybrid představuje náznak budoucí cesty. Novinky jsou mimochodem přesně těmi auty, na kterých koncern vydělává peníze. Na elektromobilech se mu to ještě nějakou dobu dařit nebude.





Nejčtenější

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Další z rubriky

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.