Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prokletý start výroby passatu. Roboti svařovali, jak se jim chtělo

aktualizováno 
Volkswagen má problémy se zahájením výroby nové generace modelu Passat. V továrně v Emdenu na severu Německa se během září a října kupil jeden problém za druhým. Zaměstnanci tak budou muset výpadky produkce dohánět přesčasy o Vánocích.

Volkswagen Passat | foto: Volkswagen

O problémech při rozjezdu produkce nového Passatu (generace B8) informovala německá média. Rádio NDR1 uvedlo, že během října se nepodařilo vyrobit 2 200 z plánovaného počtu kusů. Produkci tak budou muset zaměstnanci továrny v Emdenu dohánět na konci roku. Přesčasové směny výrobce přidá od 50. týdne, zaměstnanci tak budou pracovat i přes vánoční svátky a speciální směny potrvají až do poloviny ledna.

Fotogalerie

To by nebylo to nejhorší, ale Volkswagen musí navíc odepsat docela dost peněz za auta či jejich části, které musí zlikvidovat, nebo pracně upravovat. Chybou softwaru svařovacích robotů tak musel Volkswagen poslat do šrotu 700 karoserií. Roboti totiž karoserie svařili chybně a navíc se chyby objevovaly náhodně, takže je nešlo snadno 

opravit a ani na ně přijít.

Mluvčí závodu v Emdenu Ludger Abeln nechtěl problémy pro stanici NDR1 komentovat a jen uvedl, že zahájení výroby nového modelu provázejí „porodní“ problémy, které se již podařilo vyřešit.

Místní list Emder Zeitung informoval o dalších problémech s náběhem výroby. Přes 100 vyrobených aut muselo být odstaveno na firemním parkovišti a Volkswagen je musel z nejrůznějších příčin opravovat a dodělávat.

Podle zdrojů z automobilky problémy způsobil současný náběh výroby obou karosářských verzí auta, sedanu i kombi. Automobilka také musí řešit problémy s elektronikou a dalšími součástmi auta. Navíc současně běží výroba staré generace Passatu.

Spíš pikantní je další problém nové generace důležitého modelu. Podle Autobildu se již několikrát podařilo zlodějům odvézt nový model přímo z areálu továrny. V jednom případě zachytila zloděje silniční kamera, a tak místní policie věří, že se jim pachatele podaří dopadnout. Zatím se tak nestalo, přestože nový passat je na silnicích zatím velmi výjimečný a prodej teprve začíná.

Továrna Volkswagenu v Emdenu produkuje modely Passat všech variant a díly pro další koncernové vozy. Leží na severozápadě Německa ve spolkové zemi Dolní Sasko a zaměstnává přes devět tisíc zaměstnanců. V loňském roce vyprodukovala 209 tisíc vozidel. Jelikož Emden leží v zálivu u Severního moře, je současně i třetím největším přístavem pro převoz automobilů v Evropě. Toho samozřejmě využívá i Volkswagen, pro který je to jedna z nejvýznamnějších logistických křižovatek. Z emdenského přístavu exportuje auta v rámci Evropy i do zámořských teritorií. A to nejen vlastní produkci ale i další auta z celého koncernu. Přístavem ročně projde přes 1,2 milionu vozů.

Passat B8 je nová generace tradičního a velmi úspěšného modelu střední třídy, který Volkswagen produkuje od roku 1973. Tradičně je etalonem ve své třídě a fakticky je to jediný větší sedan od evropských producentů, který vážně konkuruje modelům BMW, Audi a Mercedesu. Novinka je lehčí a kratší než předchůdce, zatím má pod kapotou jen čtyřválcové motory. Design je tradičně spíše konzervativní s výrazně širokou přední maskou (více zde).

Uvnitř mají některé výbavové stupně zcela digitální přístrojový štít s rozměrným barevným displejem, který mezi digitálním rychloměrem a otáčkoměrem zobrazí třeba mapu navigace v širokoúhlém režimu. Na českém trhu startuje cena nového Passatu na částce 640 tisíc korun za verzi s motorem 1,4 TSI s výkonem 92 kW. Příští rok přijde na trh i hybridní verze nebo zvýšená a plasty obrněná varianta Alltrack.

Prohlédněte si nový VW Passat:

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.