Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prokletý start výroby passatu. Roboti svařovali, jak se jim chtělo

aktualizováno 
Volkswagen má problémy se zahájením výroby nové generace modelu Passat. V továrně v Emdenu na severu Německa se během září a října kupil jeden problém za druhým. Zaměstnanci tak budou muset výpadky produkce dohánět přesčasy o Vánocích.

Volkswagen Passat | foto: Volkswagen

O problémech při rozjezdu produkce nového Passatu (generace B8) informovala německá média. Rádio NDR1 uvedlo, že během října se nepodařilo vyrobit 2 200 z plánovaného počtu kusů. Produkci tak budou muset zaměstnanci továrny v Emdenu dohánět na konci roku. Přesčasové směny výrobce přidá od 50. týdne, zaměstnanci tak budou pracovat i přes vánoční svátky a speciální směny potrvají až do poloviny ledna.

Fotogalerie

To by nebylo to nejhorší, ale Volkswagen musí navíc odepsat docela dost peněz za auta či jejich části, které musí zlikvidovat, nebo pracně upravovat. Chybou softwaru svařovacích robotů tak musel Volkswagen poslat do šrotu 700 karoserií. Roboti totiž karoserie svařili chybně a navíc se chyby objevovaly náhodně, takže je nešlo snadno 

opravit a ani na ně přijít.

Mluvčí závodu v Emdenu Ludger Abeln nechtěl problémy pro stanici NDR1 komentovat a jen uvedl, že zahájení výroby nového modelu provázejí „porodní“ problémy, které se již podařilo vyřešit.

Místní list Emder Zeitung informoval o dalších problémech s náběhem výroby. Přes 100 vyrobených aut muselo být odstaveno na firemním parkovišti a Volkswagen je musel z nejrůznějších příčin opravovat a dodělávat.

Podle zdrojů z automobilky problémy způsobil současný náběh výroby obou karosářských verzí auta, sedanu i kombi. Automobilka také musí řešit problémy s elektronikou a dalšími součástmi auta. Navíc současně běží výroba staré generace Passatu.

Spíš pikantní je další problém nové generace důležitého modelu. Podle Autobildu se již několikrát podařilo zlodějům odvézt nový model přímo z areálu továrny. V jednom případě zachytila zloděje silniční kamera, a tak místní policie věří, že se jim pachatele podaří dopadnout. Zatím se tak nestalo, přestože nový passat je na silnicích zatím velmi výjimečný a prodej teprve začíná.

Továrna Volkswagenu v Emdenu produkuje modely Passat všech variant a díly pro další koncernové vozy. Leží na severozápadě Německa ve spolkové zemi Dolní Sasko a zaměstnává přes devět tisíc zaměstnanců. V loňském roce vyprodukovala 209 tisíc vozidel. Jelikož Emden leží v zálivu u Severního moře, je současně i třetím největším přístavem pro převoz automobilů v Evropě. Toho samozřejmě využívá i Volkswagen, pro který je to jedna z nejvýznamnějších logistických křižovatek. Z emdenského přístavu exportuje auta v rámci Evropy i do zámořských teritorií. A to nejen vlastní produkci ale i další auta z celého koncernu. Přístavem ročně projde přes 1,2 milionu vozů.

Passat B8 je nová generace tradičního a velmi úspěšného modelu střední třídy, který Volkswagen produkuje od roku 1973. Tradičně je etalonem ve své třídě a fakticky je to jediný větší sedan od evropských producentů, který vážně konkuruje modelům BMW, Audi a Mercedesu. Novinka je lehčí a kratší než předchůdce, zatím má pod kapotou jen čtyřválcové motory. Design je tradičně spíše konzervativní s výrazně širokou přední maskou (více zde).

Uvnitř mají některé výbavové stupně zcela digitální přístrojový štít s rozměrným barevným displejem, který mezi digitálním rychloměrem a otáčkoměrem zobrazí třeba mapu navigace v širokoúhlém režimu. Na českém trhu startuje cena nového Passatu na částce 640 tisíc korun za verzi s motorem 1,4 TSI s výkonem 92 kW. Příští rok přijde na trh i hybridní verze nebo zvýšená a plasty obrněná varianta Alltrack.

Prohlédněte si nový VW Passat:

Autor:




Nejčtenější

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.