Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Passat Variant drží laťku vysoko

  12:03aktualizováno  12:03
- Co mu vytknout? Snad jen cenu. Jak ukazuje srovnávací tabulka, nový Passat v provedení kombi s osvědčeným turbodieselovým motorem předčí konkurenci nejen svou kvalitou, ale bohužel i cenou. A to se týká i drahé příplatkové výbavy. Kdo se nenechá odbýt a spokojí se s nejlevnějším Passatem kombi s motorem 1,6 (74kW/100k), zchudne pořád o dost - o 645 600 korun.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Volkswagen Passat
můžete koupit na www.automodul.cz

Za hodně peněz lze však v případě Passatu Variant dostat i hodně "muziky". A to platí i pro zavazadlový prostor. Ten patří díky velkému objemu ve své třídě k nadprůměru, Škoda Octavia Combi však nabízí při nesklopených zadních sedadlech ještě více prostoru. Přístup do kufru Passatu zato vede přes širší páté dveře, výhodnější je i níže umístěná spodní hrana kufru. Čalounění kufru Passatu nesnese výtku - nechybějí ani praktická kovová oka na podlaze a dvě přípojky na elektrické spotřebiče s dvanáctivoltovým napětím. Ty jsou však součástí příplatkového souboru technického vybavení za 10 968 korun. Přechod mezi nárazníkem a kufrem, který trpí při nakládání, vyložili konstruktéři praktickou kovovou lištou. A přece jedna výtka. U testovaného vozu se párkrát nepodařilo zavřít víko kufru na první bouchnutí. Jak už je v této třídě obvyklé, má i Passat Variant standardně dodávané asymetricky dělené zadní sedadlo. Po sklopení obou částí se před očima vynoří prostor pro šestnáct set litrů zavazadel. Pro ty, kdo často převážejí ušmudlaný náklad, je v mimořádné nabídce gumová podlaha za příplatek 1441 korun. Kus pryže pokrývá nejen dno, ale i zadní část opěradel druhé řady sedadel. V dodatečné nabídce je i síť (6581 korun) oddělující kufr od zadních pasažérů.
Naftový turbomotor 1,9 s přímým vstřikem paliva a vyšším výkonem 81 kilowattů vešel v tuzemsku ve známost tím, že jej začala do svých vozů montovat tuzemská Škoda. V sousedním Německu už Passat dostal i silnější a modernější verzi (85 kW), která má být odpovědí na nápor konkurenčních naftových motorů se systémem Common Rail. V Česku se Passat prodává v kombinaci s pěti motory. Kromě zmiňovaných motorů 1,6 a 1,9 TDI mohou zájemci vybírat mezi benzinovými osmnáctistvokami buď s turbem, nebo bez, poslední pohonnou jednotkou je pětiválec 2,3 VR5.
Testované auto s turbodieselem 1,9 je dostatečně pružné, rychle akceleruje již v nízkých otáčkách a na hlučnější projevy nezahřátého motoru se dá přivyknout. Spotřeba se na mimoměstských silnicích poroučí pod hranici pěti litrů nafty na sto kilometrů, na dálnici nepřesáhne šest a ve městě jen málokdy přeskočí hranici sedmi litrů.
S motorem dobře ladí i výborné jízdní vlastnosti. Řazení rychlostních stupňů je přesné, ale někomu může připadat příliš tuhé. Passat je tvrdší než třeba francouzské vozy, přes rozbité cesty se však přenáší s elegancí.
Velkým plusem Passatu je i interiér. Příjemné sedačky s dostatečným bočním vedením a kvalitní materiály až tam, kam oko dohlédne. Vše je v tmavých barvách, po vzoru Golfu dostal i Passat modře podsvícený přístrojový panel. Uznání zaslouží trojramenný kožený volant (z výbavy Trendline, ve které přijde Passat Variant 1,9 TDI na 733 300 korun) a přehledná elektronická klimatizace Climatronic (za příplatek 52 645 korun - tu lze od nového modelového roku domontovat i do Octavií). Doporučeníhodný je také palubní počítač, který je součástí "souboru technického vybavení" za více než deset tisíc korun.
Jak vyplývá také ze srovnávací tabulky, má Passat Variant v základní výbavě nejdůležitější bezpečnostní prvky (airbagy, ABS), za spoustu dalších doplňků je nutné opět připlatit. To vůz posunuje ve své třídě na samý cenový vrchol.

Hodnocení AUTO MOTO

MOTOR A PŘEVODOVKA
Výkonová charakteristika/Kultivovanost chodu 8
Pružnost 9
Řazení/odstupňování převodovky 7
Spotřeba v testu 9

KAROSERIE A INTERIÉR
Prostor na předních sedadlech 9
Prostor na zadních sedadlech 1) 9
Využití zavazadlového prostoru 2) 9
Výhled z vozu 3) 8
Vybavení interiéru 9

PODVOZEK,
Jízdní vlastnosti (v běžném provozu) 9
Jízdní vlastnosti (v krajních mezích) 9
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8

Poznámka: Daný vůz byl hodnocen v kontextu ke konkurentům v jeho třídě s odpovídajícím objemem a výkonem motoru. Hodnocení je stupnicí od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový) a je výsledkem testovacích jízd tří různých řidičů/redaktorů MF DNES. Většina testovacích jízd se uskutečnila při obsazení jednou nebo dvěma osobami. 1) Prostor nad hlavou, ve výšce ramen a beder, prostor pro nohy při krajních polohách předního sedadla a pasažéra vysokého 170 a 184 cm. 2) Využití prostoru, variabilita, snadnost nakládání, vstupní otvor. 3) Vpřed i vzad.

Záď Passatu Variant je především praktická - přístup k zavazadlům je široký a hrana kufru je nízko

Jízdní pohodlí

Za trojramenný kožený volant i elektronickou klimatizaci je třeba si draze připlatit

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.