Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ukázali ho v Ženevě, ale ne na výstavišti. VW Phideon je luxus pro Čínu

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Německý koncern Volkswagen představil novou limuzínu, ale situace kolem ní je zatím trochu tajemná. Model Phideon je totiž určen (možná jen zatím) jen pro čínský trh a firma jej ukázala jen během své prezentace v předvečer ženevského autosalonu. Na výstavišti limuzína chybí.

Volkswagen Phideon je nový velký sedan. S délkou 5,05 metru se řadí do luxusního segmentu, ale Volkswagen o něm v materiálech hovoří jako o vozu vyšší třídy. Tím tak trochu naznačuje, že Phideon není opravdovým plnohodnotným nástupcem Phaetonu, byť by si to mnozí zákazníci přáli.

Fotogalerie

Tomu odpovídá i paleta motorů. K dispozici budou zpočátku dva agregáty TSI – dvoulitrový čtyřválec a třílitrový šestiválec. Ten bude mít výkon 300 koní a dodávat se bude výhradně ve spojení s pohonem všech kol. Do budoucna je v plánu plug-in hybridní provedení, prestižnější motorizace (osmi nebo dvanáctiválce) zatím nejspíš pod dlouhou kapotou limuzíny prostor nedostanou.

Phideon vychází z loňské hybridní studie C Coupé GTE, která se představila na autosalonu v Šanghaji. Přebírá z ní celou řadu stylistických prvků, včetně na Volkswagen poměrně výraznější masky chladiče a již zmíněného dlouhého profilu kapoty. Velký sedan také využívá některé dynamické linky. Volkswagen jej profiluje jako vůz, jenž uspokojí řidiče, který si jej bude řídit sám, a zároveň bude hýčkat náročného pasažéra na zadním sedadle.

Volkswagen Phideon a šéf koncernu VW Matthias Müller

Volkswagen Phideon a šéf koncernu VW Matthias Müller

Velkou zajímavostí je fakt, že Phideon je první vůz značky VW, který stojí na nové platformě MLB, určené pro podélnou zástavbu motoru. Firma však neupřesňuje, zda jde o starší verzi platformy, kterou využívají převážně modely Audi nebo Porsche Macan, či zda vůz stojí na platformě MLB 2 (také MLBEvo), kterou dostávají nové modely Audi (Q7, A4 nebo nadcházející A8) a také SUV Bentley Bentayga.

Součástí platformy MLB jsou také všemožné asistenční systémy. Phideon se jako první VW chlubí tím, že má například systém nočního vidění, který pomůže za špatné viditelnosti odhalit překážku dříve, než ji vůz osvětlí.

Firma také uvádí, že designové prvky Phideonu dostanou i další „highendové limuzíny“ značky. To tedy znamená, že model by mohl v brzké budoucnosti dostat i další sourozence.





Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.