Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ukázali ho v Ženevě, ale ne na výstavišti. VW Phideon je luxus pro Čínu

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Německý koncern Volkswagen představil novou limuzínu, ale situace kolem ní je zatím trochu tajemná. Model Phideon je totiž určen (možná jen zatím) jen pro čínský trh a firma jej ukázala jen během své prezentace v předvečer ženevského autosalonu. Na výstavišti limuzína chybí.

Volkswagen Phideon je nový velký sedan. S délkou 5,05 metru se řadí do luxusního segmentu, ale Volkswagen o něm v materiálech hovoří jako o vozu vyšší třídy. Tím tak trochu naznačuje, že Phideon není opravdovým plnohodnotným nástupcem Phaetonu, byť by si to mnozí zákazníci přáli.

Fotogalerie

Tomu odpovídá i paleta motorů. K dispozici budou zpočátku dva agregáty TSI – dvoulitrový čtyřválec a třílitrový šestiválec. Ten bude mít výkon 300 koní a dodávat se bude výhradně ve spojení s pohonem všech kol. Do budoucna je v plánu plug-in hybridní provedení, prestižnější motorizace (osmi nebo dvanáctiválce) zatím nejspíš pod dlouhou kapotou limuzíny prostor nedostanou.

Phideon vychází z loňské hybridní studie C Coupé GTE, která se představila na autosalonu v Šanghaji. Přebírá z ní celou řadu stylistických prvků, včetně na Volkswagen poměrně výraznější masky chladiče a již zmíněného dlouhého profilu kapoty. Velký sedan také využívá některé dynamické linky. Volkswagen jej profiluje jako vůz, jenž uspokojí řidiče, který si jej bude řídit sám, a zároveň bude hýčkat náročného pasažéra na zadním sedadle.

Volkswagen Phideon a šéf koncernu VW Matthias Müller

Volkswagen Phideon a šéf koncernu VW Matthias Müller

Velkou zajímavostí je fakt, že Phideon je první vůz značky VW, který stojí na nové platformě MLB, určené pro podélnou zástavbu motoru. Firma však neupřesňuje, zda jde o starší verzi platformy, kterou využívají převážně modely Audi nebo Porsche Macan, či zda vůz stojí na platformě MLB 2 (také MLBEvo), kterou dostávají nové modely Audi (Q7, A4 nebo nadcházející A8) a také SUV Bentley Bentayga.

Součástí platformy MLB jsou také všemožné asistenční systémy. Phideon se jako první VW chlubí tím, že má například systém nočního vidění, který pomůže za špatné viditelnosti odhalit překážku dříve, než ji vůz osvětlí.

Firma také uvádí, že designové prvky Phideonu dostanou i další „highendové limuzíny“ značky. To tedy znamená, že model by mohl v brzké budoucnosti dostat i další sourozence.





Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.