Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ukázali ho v Ženevě, ale ne na výstavišti. VW Phideon je luxus pro Čínu

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Německý koncern Volkswagen představil novou limuzínu, ale situace kolem ní je zatím trochu tajemná. Model Phideon je totiž určen (možná jen zatím) jen pro čínský trh a firma jej ukázala jen během své prezentace v předvečer ženevského autosalonu. Na výstavišti limuzína chybí.

Volkswagen Phideon je nový velký sedan. S délkou 5,05 metru se řadí do luxusního segmentu, ale Volkswagen o něm v materiálech hovoří jako o vozu vyšší třídy. Tím tak trochu naznačuje, že Phideon není opravdovým plnohodnotným nástupcem Phaetonu, byť by si to mnozí zákazníci přáli.

Fotogalerie

Tomu odpovídá i paleta motorů. K dispozici budou zpočátku dva agregáty TSI – dvoulitrový čtyřválec a třílitrový šestiválec. Ten bude mít výkon 300 koní a dodávat se bude výhradně ve spojení s pohonem všech kol. Do budoucna je v plánu plug-in hybridní provedení, prestižnější motorizace (osmi nebo dvanáctiválce) zatím nejspíš pod dlouhou kapotou limuzíny prostor nedostanou.

Phideon vychází z loňské hybridní studie C Coupé GTE, která se představila na autosalonu v Šanghaji. Přebírá z ní celou řadu stylistických prvků, včetně na Volkswagen poměrně výraznější masky chladiče a již zmíněného dlouhého profilu kapoty. Velký sedan také využívá některé dynamické linky. Volkswagen jej profiluje jako vůz, jenž uspokojí řidiče, který si jej bude řídit sám, a zároveň bude hýčkat náročného pasažéra na zadním sedadle.

Volkswagen Phideon a šéf koncernu VW Matthias Müller

Volkswagen Phideon a šéf koncernu VW Matthias Müller

Velkou zajímavostí je fakt, že Phideon je první vůz značky VW, který stojí na nové platformě MLB, určené pro podélnou zástavbu motoru. Firma však neupřesňuje, zda jde o starší verzi platformy, kterou využívají převážně modely Audi nebo Porsche Macan, či zda vůz stojí na platformě MLB 2 (také MLBEvo), kterou dostávají nové modely Audi (Q7, A4 nebo nadcházející A8) a také SUV Bentley Bentayga.

Součástí platformy MLB jsou také všemožné asistenční systémy. Phideon se jako první VW chlubí tím, že má například systém nočního vidění, který pomůže za špatné viditelnosti odhalit překážku dříve, než ji vůz osvětlí.

Firma také uvádí, že designové prvky Phideonu dostanou i další „highendové limuzíny“ značky. To tedy znamená, že model by mohl v brzké budoucnosti dostat i další sourozence.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.