Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dozvuk dieselgate: Volkswagen „zařízne“ více než 40 modelů

  12:17aktualizováno  12:17
Německý automobilový koncern Volkswagen přestane v příštích letech vyrábět více než 40 modelů automobilů. S odvoláním na nejmenované zdroje to napsal německý list Handelsblatt.

VW Brouk má skončit v roce 2018 bez nástupce | foto:  Petr Topič, MAFRA

To je součást nové strategie koncernu do roku 2025, kterou firma představila minulý týden. Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská automobilka Škoda, vyrábí v současnosti celkem asi 340 modelů.

Strategie se zaměřuje na budoucí rozvoj skupiny po překonání dopadů loňského skandálu kolem měření emisí. Největší evropská automobilka ve čtvrtek oznámila, že do roku 2025 investuje desítky miliard eur do elektrických vozů, služeb alternativní taxislužby a automatického řízení (o plánech Volkswagenu čtěte zde).

Může se hodit

Handelsblatt s odkazem na své zdroje napsal, že součástí strategie bude rovněž ukončení výroby více než 40 modelů aut.

Podle mluvčího automobilky se ale o počtu modelů, které se přestanou vyrábět, ještě nerozhodlo.

Celý koncern Volkswagen Group vlastní značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat, Škoda, MAN, Scania, Neoplan a Ducati.

Z modelů značky Volkswagen už se ví, že nástupce nedostanou modely brouk, brouk cabrio a pravděpodobně ani scirocco. Je ovšem třeba upřesnit, že jako samostatný model automobilky často chápou i různé karosářské verze jednoho vozu.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.