Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen musí prodat zpět podíl v Suzuki

aktualizováno 
Německý automobilový koncern Volkswagen musí japonské společnosti Suzuki Motor prodat zpět zhruba pětinový podíl, který v ní koupil v rámci dohody o partnerství. Rozhodl o tom arbitrážní soud Mezinárodní obchodní komory (ICC) v Londýně. Ukončil tak několikaletý spor mezi oběma podniky.

Suzuki v roce 2011 ohlásila konec svého partnerství s Volkswagenem a obrátila se na arbitráž, protože jí německý podnik nechtěl podíl prodat zpátky. Soud nyní Volkswagenu prodej podílu nařídil. Současně mu však přiznal právo žádat odškodné, protože Suzuki porušila podmínky dohody o partnerství.

Obě automobilky dnes vyjádřily spokojenost s tím, že byl spor konečně vyřešen. „Vítáme skutečnost, že se nyní situace vyjasnila. Spolupráce obou podniků tím byla ukončena,“ uvedl Volkswagen.

Automobilky Volkswagen a Suzuki se na spolupráci dohodly koncem roku 2009. Volkswagen v rámci dohody o partnerství koupil v lednu 2010 v Suzuki podíl 19,9 procenta, za který zaplatil 1,7 miliardy eur (46 miliard Kč).

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Podle internetových stránek Suzuki vlastnil Volkswagen k 31. březnu téměř 112 milionů akcií japonského podniku. Hodnota tohoto podílu by podle páteční závěrečné ceny akcií na burze činila zhruba 465 miliard jenů (92,5 miliardy Kč), upozornila agentura Reuters. Suzuki uvedla, že počítá s nákupem podílu za „rozumnou“ cenu, neposkytla však bližší podrobnosti.

Automobilky Volkswagen a Suzuki chtěly spolupracovat při vývoji, výrobě i prodeji s důrazem na hybridní a elektrické vozy. Volkswagen si od spolupráce sliboval posílení pozice na indickém trhu a Suzuki doufala, že získá napojení na hybridní a naftové technologie, jejichž vývoj si sama nemohla dovolit.

Od uzavření dohody však firmy neuskutečnily žádný společný projekt a jejich vztahy postupně ochladly. Suzuki v roce 2011 svého německého partnera obvinila, že podkopává její nezávislost. Volkswagen pak přišel s tvrzením, že Suzuki porušila dohodu rozhodnutím nakupovat naftové motory od italského konkurenta Fiatu.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. V letošním prvním pololetí dokonce vystřídal japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu.

Autoři: ,


Témata: Suzuki, Volkswagen


Nejčtenější

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Další z rubriky

Prodejní automat na luxusní vozy v Singapuru
VIDEO: V Singapuru prodávají supersporty jako colu, mají na to automat

Automat v Singapuru nabízí místo chipsů, nápojů nebo žvýkaček luxusní auta. Zákazník si v patnáctipodlažní budově vybere v přízemí na dotykové obrazovce typ...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Variabilita zadní řady sedadadel
VIDEO: Hlavním trumfem Karoqa jsou zadní sedadla, ale má to háček

Žádné jiné SUV této velikosti nemá tak variabilní interiér. Škodovácká novinka z kategorie SUV bude mít v nabídce polohovatelná a vyjímatelná sedadla zadní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.