Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Polo 1.0: prostorný, ale drahý malý vůz

aktualizováno 
- Modernizovaný Volkswagen Polo, jehož příští nástupce dostane stejnou podvozkovou plošinu, jakou má Škoda Fabia už nyní, nabízí solidní vnitřní prostor a výborné jízdní vlastnosti. I se skromnou základní výbavou a nejslabším litrovým motorem je ale oproti srovnatelné konkurenci drahý.
Na první dojem zasáhla omlazovací kůra hlavně přední část vozu, který dostal také větší světlomety, ovšem mnohem citelnější zemětřesení zaznamenal interiér. Tím se opticky přiblížil menšímu sourozenci, modelu Lupo, který však tuzemští motoristé neznají, neboť není v nabídce zdejšího dovozce automobilů wolfsburské značky. Především dva vystupující kruhové ukazatele dávají interiéru sportovní říz. S tím korespondují i další prvky Volkswagenu Polo - dvoubarevná sedadla a hlavně výborný podvozek, který zaručuje celkem pohodlné svezení i na nerovnostech. Nová přístrojová deska má i nedostatky - některé plasty nenavazují stoprocentně. Jinak je ale dojem ze zpracování vozu výborný. Zájemci o Volkswagen Polo ve verzi kombi nebo sedan musí vzít zavděk jen inovací v interiéru. Vnější design zmíněných verzí totiž zůstal nedotčen. Opakem sportovního ladění interiéru je slabý motor testovaného vozu. Benzinový agregát 1.0 skutečně závodit nemůže, spíše uspokojí zájemce o klidnou jízdu při nízké spotřebě. Navíc zaručí menší peněžní újmu při placení povinného ručení ve srovnání s majiteli silnějších vozů. Malou dynamiku Vokswagenu Polo potvrzuje měření v nezávislé zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD): ke zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost vůz potřebuje 21,5 vteřiny, tedy o tři sekundy víc než Škoda Fabia 1.4 s motorem o výkonu 50 kilowattů. Fabii se však litrový polo zcela vyrovná v pružnosti motoru ve vyšších rychlostech: při výjezdu z obce na čtvrtý rychlostní stupeň zrychlují oba vozy stejně a srovnatelné jsou také výsledky zrychlení na pětku z 80 na 130 kilometrů v hodině. Spotřeba litrového pola je nízká. Ve městě se málokdy přehoupne přes osm litrů benzinu na 100 kilometrů. Pomalou jízdu v obcích navíc v nízkých otáčkách zpříjemňuje zátah motoru, který částečně eliminuje malý výkon. Při jízdě mimo město se spotřeba pohybuje mezi pěti a sedmi litry na 100 kilometrů - podle toho, jak řidič šlape na plynový pedál. Ve srovnání s jinými malými auty nabízí polo hodně vnitřního prostoru, ale přesto v tomto ohledu nestačí na fabii a felicii. Skromný je také objem zavazadlového prostoru, ke kterému navíc vede cesta přes vysoký práh. Právě špatný přístup do zavazadlového prostoru Volkswagenu Polo kritizuje také Martin Kovář, který pro MF DNES osobně hodnotí testované automobily z pohledu tělesně handicapovaného člověka: "Z invalidního vozíku nedosáhnu na dno kufru, což dovede řádně znepříjemnit život. Naopak vstříc ženám a tělesně postiženým vyšel Volkswagen tím, že kapotu motoru pomáhají otevřít plynové vzpěry," doplňuje Martin Kovář.

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 21,5
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 15,4
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 38,0
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 31,3
Pramen: ÚSMD

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka
Pružnost motoru 6
Převodovka 8
Spotřeba v testu 8

Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 6
Výhled z vozu 8

Podvozek
Jízdní vlastnosti 9
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 9


Očima designéra
Konzervativní vzhled Volkswagenu Polo nebyl narušen. Stylisticky jemný facelift nemůže nikoho urazit, přesto k němu mám výhrady. Zatímco nový přední nárazník s maskou vytváří poměrně mohutný, opticky těžký celek s výrazem většího vozu, v zadní části zůstává vše při starém. Výsledkem je ztráta optické rovnováhy hmoty. Výrazné oživení zaznamenal interiér. Tvarově originální přístrojovou desku a vizuálně zajímavé detaily v oblasti přístrojového panelu však poněkud degraduje plast připomínající gumu.
Jan Prokop, autor je spolupracovník redakce

Prognóza odhadce
Volkswagen Polo, který se v lednu tohoto roku objevil v modernizované podobě, opticky povyrostl. Amortizace je u zmíněného modelu mírnější než u většiny jeho konkurentů - díky výhodnému poměru užitné hodnoty a ceny. Životnost malého volkswagenu je nadprůměrná. To se odrazí i na trhu jetých vozidel, kde si vůz udrží stabilní ceny. Ty výrazněji neovlivní ani poměrně malý počet vozů na zdejších silnicích, ani sezonní výkyvy. Prognóza tedy zní: v roce 2005 by se současný Volkswagen Polo měl prodávat za 146 tisíc korun.
Peter Kolník, autor je spolupracovník redakce


Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.