Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Routan: adept na rekord a místo v muzeu

aktualizováno 
Zajímavý možná tenhle volkswagen od pohledu moc není, pozornost však zaslouží. Aspiruje totiž na titul auta, které vydrželo ve výrobě nejkratší dobu. Pět a půl tisíce prodaných kusů dělá z bachratého chrysleru se znakem VW zároveň sběratelský unikát.

Volkswagen Routan | foto: Volkswagen

Pokud nepočítáme kusovou výrobu výjimečných aut, limitované edice zajímavých modelů a malosériové sporťáky, asi budete dlouho hledat auto, které vydrželo ve výrobě jen tři měsíce.

Docela obyčejný volkswagen, který vznikl ze spolupráce německé automobilky s americkým odborníkem na největší velkoprostorové vozy Chryslerem, se představil loni na únorovém autosalonu v Chicagu. V září se začal vyrábět a prodávat a už v prosinci byla jeho výroba pozastavena v důsledku krize na autotrzích.

Volkswagen Routan

Počítadlo prodaných aut se zastavilo na 5 582 kusech, ve skladech stojí 16 tisíc neprodaných routanů, které zákazníky moc nelákají. VW přemýšlí, že jeho výrobu v továrně Chrysleru v ontarijském Windsoru už neobnoví, jak magazínu Automotive News sdělil Stefan Jacoby, šéf amerického Volkswagenu.

V routanu odhalí i necvičené oko Chrysler Grand Voyager (v USA Dodge Grand Caravan a Chrysler Town & Country) velmi lehce. Volkswagen tak chtěl na zámořském trhu nabídnout velkoprostorové auto, na které jsou Američané zvyklí, s co nejnižšími investicemi. Na spolupráci se automobilky dohodly v roce 2005.

Voyager dostal jiný čumák, ale americký trh routan nepřijal i přesto, že k jeho nákupu lákala hollywoodská hvězda Brooke Shieldsová. Statistky prodejů zároveň ukazují že Chryslerova dvojčata routanu si naopak v dnešní mizérii nevedou vůbec špatně.

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.