Pokud nepočítáme kusovou výrobu výjimečných aut, limitované edice zajímavých modelů a malosériové sporťáky, asi budete dlouho hledat auto, které vydrželo ve výrobě jen tři měsíce.
Docela obyčejný volkswagen, který vznikl ze spolupráce německé automobilky s americkým odborníkem na největší velkoprostorové vozy Chryslerem, se představil loni na únorovém autosalonu v Chicagu. V září se začal vyrábět a prodávat a už v prosinci byla jeho výroba pozastavena v důsledku krize na autotrzích.
Počítadlo prodaných aut se zastavilo na 5 582 kusech, ve skladech stojí 16 tisíc neprodaných routanů, které zákazníky moc nelákají. VW přemýšlí, že jeho výrobu v továrně Chrysleru v ontarijském Windsoru už neobnoví, jak magazínu Automotive News sdělil Stefan Jacoby, šéf amerického Volkswagenu.
V routanu odhalí i necvičené oko Chrysler Grand Voyager (v USA Dodge Grand Caravan a Chrysler Town & Country) velmi lehce. Volkswagen tak chtěl na zámořském trhu nabídnout velkoprostorové auto, na které jsou Američané zvyklí, s co nejnižšími investicemi. Na spolupráci se automobilky dohodly v roce 2005.
Voyager dostal jiný čumák, ale americký trh routan nepřijal i přesto, že k jeho nákupu lákala hollywoodská hvězda Brooke Shieldsová. Statistky prodejů zároveň ukazují že Chryslerova dvojčata routanu si naopak v dnešní mizérii nevedou vůbec špatně.