Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen hledá nové trhy, míří i do Keni a Rwandy

  11:00aktualizováno  11:00
Německý výrobce chce na černém kontinentu investovat do továren i do služeb osobní mobility.

Volkswagen Polo Vivo | foto: Volkswagen

Volkswagen vyrábí v Africe auta od roku 1951, kdy začal v Jižní Africe montovat původní Brouky. A teď začal větřit novou příležitost. Rozvojové země mají totiž dopravní problémy, infrastruktura je nedostatečná, města jsou plná kolon, hromadná doprava buď vůbec neexistuje, nebo nefunguje. Místní proto volí alternativní způsoby vlastní mobility, oblíbili si car sharing, Uber a další podobné služby, které fungují dokonce i na lokální úrovni. V takové Keni funguje Uber od roku 2015.

Volkswagen by (i s ohledem na svou novou značku Moia!) rád ukousl kousek ze slibného koláče. První pokusy chce provést ve Rwandě, kde zatím Uber a spol. neoperují. V prosinci kvůli tomu šéf značky Herbert Diess a rwandský prezident Francis Gatara podepsali memorandum.

Volkswagen se v něm zavázal nejen ke spuštění služeb osobní mobility, ale v hlavním městě Kigali bude navíc vyrábět auta. Továrna by měla být hotová koncem roku 2017 a bude mít roční kapacitu 5000 vozidel (pro představu: východočeské Kvasiny mají od roku 2018 zvládnout vyrobit ročně 280 000 aut), jež budou mimo jiné určená právě pro VW alternativu k Uberu a pro car sharing.

Kvasiny: radost i starost Škody

Nestíhají vyrábět nové SUV pro Seat

Seat Ateca

Seat Ateca

Rwanda je podle renomovaného automobilového magazínu just-auto pro takový projekt dobrou volbou. Má mladou populaci, která je zdatná v oblasti informačních technologií a metropole Kigali bývá označována jako „nejpřipojenější“ město v Africe. Volkswagen dokonce plánuje nabídnout Rwanďanům elektromobily.

Co se bude ve Rwandě vyrábět, zatím není jisté. Podle šéfa VW South Africa Thomase Shaefera bude od ledna do dubna nebo května probíhat jakási průzkumná fáze, v niž automobilka zjistí, jakou přesnou podobu by její služby měly mít a jaké vozy budou v Kigali sjíždět z linky. Pravděpodobně se ale bude jednat o auto, jako je VW Polo Vivo. Malý hatchback je vlastně upraveným evropským Polem čtvrté generace, od roku 2010 se vyrábí v Uitenhage v Jižní Africe a od konce letošního roku i ve městě Thika v Keni (50 km od Nairobi). V Thice má VW fabriku již od šedesátých let, v poslední době byla ale její produkce jen symbolická. Teď by se měla razantně zvýšit. VW slíbil, že při ve svých nových nebo modernizovaných provozech vyškolí nové místní odborníky, které rozvojové ekonomiky potřebují.

Ale jak to bude s odbytem? Automobilovému trhu ve východní Africe dominovala zejména dovážená ojetá auta z Japonska a dalších zemí, japonské automobilky začaly poslední dobou v Keni také montovat nová auta. A právě Mitsubishi, Toyota a další budou hlavními konkurenty VW v boji o rozvojové trhy.

Volkswagen chce svoje aktivity rozšířit i v severní Africe. Od jara 2017 se bude v Alžírsku ve spolupráci se společností SOVAC montovat až 100 aut denně (tj. cca 35 000 ročně). Bude se ale jednat o vozy různých koncernových značek, mj. i o seaty nebo Škodu Octavia (více o projektu čtěte zde).

Autoři:




Nejčtenější

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Další z rubriky

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Maserati Quattroporte SQ4
Maserati Quattroporte SQ4

r.v. 2014, naj. 20 000 km, benzín
1 681 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.