Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen hledá nové trhy, míří i do Keni a Rwandy

  11:00aktualizováno  11:00
Německý výrobce chce na černém kontinentu investovat do továren i do služeb osobní mobility.

Volkswagen Polo Vivo | foto: Volkswagen

Volkswagen vyrábí v Africe auta od roku 1951, kdy začal v Jižní Africe montovat původní Brouky. A teď začal větřit novou příležitost. Rozvojové země mají totiž dopravní problémy, infrastruktura je nedostatečná, města jsou plná kolon, hromadná doprava buď vůbec neexistuje, nebo nefunguje. Místní proto volí alternativní způsoby vlastní mobility, oblíbili si car sharing, Uber a další podobné služby, které fungují dokonce i na lokální úrovni. V takové Keni funguje Uber od roku 2015.

Volkswagen by (i s ohledem na svou novou značku Moia!) rád ukousl kousek ze slibného koláče. První pokusy chce provést ve Rwandě, kde zatím Uber a spol. neoperují. V prosinci kvůli tomu šéf značky Herbert Diess a rwandský prezident Francis Gatara podepsali memorandum.

Volkswagen se v něm zavázal nejen ke spuštění služeb osobní mobility, ale v hlavním městě Kigali bude navíc vyrábět auta. Továrna by měla být hotová koncem roku 2017 a bude mít roční kapacitu 5000 vozidel (pro představu: východočeské Kvasiny mají od roku 2018 zvládnout vyrobit ročně 280 000 aut), jež budou mimo jiné určená právě pro VW alternativu k Uberu a pro car sharing.

Kvasiny: radost i starost Škody

Nestíhají vyrábět nové SUV pro Seat

Seat Ateca

Seat Ateca

Rwanda je podle renomovaného automobilového magazínu just-auto pro takový projekt dobrou volbou. Má mladou populaci, která je zdatná v oblasti informačních technologií a metropole Kigali bývá označována jako „nejpřipojenější“ město v Africe. Volkswagen dokonce plánuje nabídnout Rwanďanům elektromobily.

Co se bude ve Rwandě vyrábět, zatím není jisté. Podle šéfa VW South Africa Thomase Shaefera bude od ledna do dubna nebo května probíhat jakási průzkumná fáze, v niž automobilka zjistí, jakou přesnou podobu by její služby měly mít a jaké vozy budou v Kigali sjíždět z linky. Pravděpodobně se ale bude jednat o auto, jako je VW Polo Vivo. Malý hatchback je vlastně upraveným evropským Polem čtvrté generace, od roku 2010 se vyrábí v Uitenhage v Jižní Africe a od konce letošního roku i ve městě Thika v Keni (50 km od Nairobi). V Thice má VW fabriku již od šedesátých let, v poslední době byla ale její produkce jen symbolická. Teď by se měla razantně zvýšit. VW slíbil, že při ve svých nových nebo modernizovaných provozech vyškolí nové místní odborníky, které rozvojové ekonomiky potřebují.

Ale jak to bude s odbytem? Automobilovému trhu ve východní Africe dominovala zejména dovážená ojetá auta z Japonska a dalších zemí, japonské automobilky začaly poslední dobou v Keni také montovat nová auta. A právě Mitsubishi, Toyota a další budou hlavními konkurenty VW v boji o rozvojové trhy.

Volkswagen chce svoje aktivity rozšířit i v severní Africe. Od jara 2017 se bude v Alžírsku ve spolupráci se společností SOVAC montovat až 100 aut denně (tj. cca 35 000 ročně). Bude se ale jednat o vozy různých koncernových značek, mj. i o seaty nebo Škodu Octavia (více o projektu čtěte zde).

Autoři:




Nejčtenější

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínské automobilky dotahují svět, drzých kopií ubývá

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Tak dlouho jsme se čínským automobilkám vysmívali, až doběhly zbytek světa. O designu to platí určitě. Podívejte se na šanghajský autosalon, který je největší...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.