Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Scirocco aneb když nemáte na porsche

aktualizováno 
Mladý chlapík kolem třiceti s místem dobře placeného manažera, kterého se finanční krize dotýká asi tak jako Václava Klause globální oteplování. Tak nějak si lze představit člověka, pro něhož je Volkswagen Scirocco ideálním vozem.

Volkswagen Scirocco | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Sportovní kupé od Volkswagenu s oprášeným názvem Scirocco si může koupit jen ten, kdo buď nemá rodinu a vedle sebe vozí maximálně přítelkyni či přítele. Případně ten, komu už v garáži parkuje něco, co má čtyři alespoň čtyři dveře a zavazadlový prostor, který se dá označit jako rodinný. Volkswagen Scirocco je zkrátka auto pro radost. A pro někoho možná překvapivě to platí i v případě, když má pod kapotou motor o objemu 1,4 litru.

I s malým objemem jde zahrát velké divadlo

To ovšem moc nechápal statný čtyřicátník na parkovišti před supermarketem, který se na testované scirocco došel podívat.

"Jen jednačtyřka? Kolik to proboha jede? Já myslel, že tam bude aspoň dvoulitr," zklamaně okomentoval objem motoru a ještě přidal výraz, který jasně dával najevo něco v tom smyslu, že mu je mě líto, protože jsem si koupil něco, co sice vypadá jako ostré žihadlo za milion, ale má to stejný objem motoru jako jeho fabie combi.

Může se hodit

Širokou nabídku nových
i ojetých vozů Volkswagen nabízíwww.automodul.cz

Jenže už jsem mu nestihl říct jednu zásadní informaci. Že "můj" motor má díky dvoustupňovému přeplňování za pomoci kompresoru a turbodmychadla výkon 118 kilowattů, tedy 160 koní. A s tím už nějaké "divadlo" uděláte.

Zvenku paráda, uvnitř nuda

Jízda ve VW Scirocco je bez chyb. "Šíro", jak se mu slangově říká, je široká a nízko posazená placka, která dovolí, abyste šli do zatáčky trochu ostřeji než obvykle, ale přitom nehrozí, že byste potkali strom vedle příkopu, který ještě uniká nabroušeným pilám pracovníků Ředitelství silnic a dálnic.

Trošku agresivnější jízda zcela logicky zahýbá se spotřebou. Výrobce uvádí, že v průměru byste se měli vejít do 6,6 litrů na 100 kilometrů. No... Přidejte ještě litr a budeme se pohybovat v reálných číslech.

Ale zážitky po občasném prudším sešlápnutím pedálu za to stojí. Když to totiž neuděláte, budete se uvnitř trochu nudit. Interiér je sice volkwswagenovsky účelný, ale nic vás v něm nepřekvapí. Z designérského pohledu jediné oživení představují trojúhelníková madla se stříbrnou lištou na dveřích.

Pochvalu si ovšem zaslouží dobře tvarovaná sedadla. Interiér je zkrátka opak sportovně-drsného vnějšku. Pohledy ostatních řidičů i chodců láká prakticky pořád. A i to o něčem svědčí. Za nudnými auty se na silnici nikdo neotáčí.

Volkswagen Scirocco

motor

1.4 TSI

max. výkon a kroutící moment

118 kw/160 koní a 240 Nm

zrychlení (0-100 km/h)

8 s

max. rychlost

218 km/h

prům. spotřeba

6,6 l

převodovka

šestistupňová

délka x šířka x výška x rozvor

4 256 x 1 810 x 1 404 x 2 578 mm

objem kufru

312 l

základní cena

549 900 Kč

zákl. cena test. verze

599 900 Kč
Pozn: Data uváděná výrobcem





Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.