Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Volkswagen Scirocco aneb když nemáte na porsche

  • 165
Mladý chlapík kolem třiceti s místem dobře placeného manažera, kterého se finanční krize dotýká asi tak jako Václava Klause globální oteplování. Tak nějak si lze představit člověka, pro něhož je Volkswagen Scirocco ideálním vozem.

Sportovní kupé od Volkswagenu s oprášeným názvem Scirocco si může koupit jen ten, kdo buď nemá rodinu a vedle sebe vozí maximálně přítelkyni či přítele. Případně ten, komu už v garáži parkuje něco, co má čtyři alespoň čtyři dveře a zavazadlový prostor, který se dá označit jako rodinný. Volkswagen Scirocco je zkrátka auto pro radost. A pro někoho možná překvapivě to platí i v případě, když má pod kapotou motor o objemu 1,4 litru.

I s malým objemem jde zahrát velké divadlo

To ovšem moc nechápal statný čtyřicátník na parkovišti před supermarketem, který se na testované scirocco došel podívat.

"Jen jednačtyřka? Kolik to proboha jede? Já myslel, že tam bude aspoň dvoulitr," zklamaně okomentoval objem motoru a ještě přidal výraz, který jasně dával najevo něco v tom smyslu, že mu je mě líto, protože jsem si koupil něco, co sice vypadá jako ostré žihadlo za milion, ale má to stejný objem motoru jako jeho fabie combi.

Může se hodit

Širokou nabídku nových
i ojetých vozů Volkswagen nabízíwww.automodul.cz

Jenže už jsem mu nestihl říct jednu zásadní informaci. Že "můj" motor má díky dvoustupňovému přeplňování za pomoci kompresoru a turbodmychadla výkon 118 kilowattů, tedy 160 koní. A s tím už nějaké "divadlo" uděláte.

Zvenku paráda, uvnitř nuda

Jízda ve VW Scirocco je bez chyb. "Šíro", jak se mu slangově říká, je široká a nízko posazená placka, která dovolí, abyste šli do zatáčky trochu ostřeji než obvykle, ale přitom nehrozí, že byste potkali strom vedle příkopu, který ještě uniká nabroušeným pilám pracovníků Ředitelství silnic a dálnic.

Trošku agresivnější jízda zcela logicky zahýbá se spotřebou. Výrobce uvádí, že v průměru byste se měli vejít do 6,6 litrů na 100 kilometrů. No... Přidejte ještě litr a budeme se pohybovat v reálných číslech.

Ale zážitky po občasném prudším sešlápnutím pedálu za to stojí. Když to totiž neuděláte, budete se uvnitř trochu nudit. Interiér je sice volkwswagenovsky účelný, ale nic vás v něm nepřekvapí. Z designérského pohledu jediné oživení představují trojúhelníková madla se stříbrnou lištou na dveřích.

Pochvalu si ovšem zaslouží dobře tvarovaná sedadla. Interiér je zkrátka opak sportovně-drsného vnějšku. Pohledy ostatních řidičů i chodců láká prakticky pořád. A i to o něčem svědčí. Za nudnými auty se na silnici nikdo neotáčí.

Volkswagen Scirocco

motor

1.4 TSI

max. výkon a kroutící moment

118 kw/160 koní a 240 Nm

zrychlení (0-100 km/h)

8 s

max. rychlost

218 km/h

prům. spotřeba

6,6 l

převodovka

šestistupňová

délka x šířka x výška x rozvor

4 256 x 1 810 x 1 404 x 2 578 mm

objem kufru

312 l

základní cena

549 900 Kč

zákl. cena test. verze

599 900 Kč
Pozn: Data uváděná výrobcem