Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Scirocco: těšte se na fičák!

  11:30aktualizováno  11:30
Až do posledních chvil před uvedením na autosalonu v Ženevě se snažil Volkswagen utajit podobu sériového scirocca. Nepodařilo se, už víme, jaké bude.

Volkswagen Scirocco | foto: Autoblog.it

Giugiarův hranatý volkswagen se jménem vypůjčeným od větrů, které vanou od Sahary, je ikonou sedmdesátých a osmdesátých let automobilových (vyrábělo se od roku 1974 do roku 1992).

Oživení legendy slíbilo Wolfsburgské vedení už po autosalonu v Paříži před dvěma roky. Teď už na stánku v Ženevě připravují všechno na odhalení jeho sériové podoby. Po čtyřiatřiceti letech je scirocco zpátky a stejně jako v roce 1974 se uvede na autosalonu na západě Švýcarska.

Původně se jmenoval Iroc, ale na silnici dostane osvědčené − kompletní − jméno. Více se o pařížském konceptu dozvíte tady:

popisek VW IROC
NIC PRO ZELENÁČE

Oproti designu konceptu, který mnozí považovali za definitivní, se toho změnilo víc, než bývá v těchto případech obvyklé.

Obří tlamu mřížky chladiče nahradilo jemnější tvarování s lehce přetaženou plochou kapotou.
První obrázky ukazují, jak mu to bude slušet v bílém perleťovém lakování.

Volkswagen Scirocco

Znovuzrozené scirocco technicky vychází z golfu. Víc o něm nevíme, je ale jisté, že dostane motory známé z golfu, chybět nebude dvouspojková převodovka DSG. Nejvíc asi sciroccu bude svědčit spolupráce s kompresorem a turbodmychadlem přeplňovanou čtrnáctistovku TSI, která měla předloni v konceptu Iroc 210 koní. Spíš než na scirocco se tedy těšte na uragán...

VW Scirocco

Volkswagen začal pracovat na lehkém sportovním sciroccu začátkem 70. let. Nový model měl za úkol nahradit Karmann Ghia Coupé. Při vývoji konstruktéři použili díly z golfu a jetty. Design dostal na starost Giorgetto Giugiaro. Premiérově se scirocco představilo v roce 1974 s motory 1,1 až 1,8 litru.

Druhá generace přišla v roce 1982, vůz dostal luxusnější interiér a přibyly nové motory. Nejsilnější scirocco s motorem 1,8 nabízelo výkon 139 koní.

V roce 1992 výroba scirocca skončila a zájemci o něj museli přesedlat na model corrado.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.