Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen se rozdělí - škodovky budou konzervativní

  11:01aktualizováno  11:01
Značky Volkswagen, Škoda, Bentley a Bugatti budou sdruženy do společné skupiny "klasických" značek a Audi, Seat a Lamborghini do druhé, takzvané "sportovní" skupiny značek. Skupiny podnikatelsky povedou VW a Audi a budou tak odpovědné za jejich výsledky. Definitivně o tom rozhodla dozorčí rada německého automobilového koncernu VW ve Volfsburgu v rámci strukturální přestavby automobilky platné od 1. ledna 2002.

Každá značka si přitom ale zachová svůj samostatný charakter a bude samostatně operovat na trhu. Novou strukturou koncern sleduje "rozšíření celkového pokrytí trhu a větší tržní využití v jednotlivých segmentech".  Sekci užitkových vozidel v rámci koncernu povede Volkswagen. Dosud oddělené skupiny Financial Services a Europcar se sdruží do jedné.

Poté, co v září rozhodla dozorčí rada VW o vystřídání Ferdinada Piëcha Berndem Pischetsriederem v čele koncernu, se změny začaly v minulých týdnech rýsovat. Budoucí šéf, který se řízení ujme 17. dubna 2002, signalizoval nespokojenost, že se
mnohé koncernové značky překrývají. Škoda tak má například téměř stejné technické vybavení jako vozy VW, ale přesto je auto z "východu" cenově příznivější než německé. Ve vyšších třídách zase působí často proti sobě VW a Audi.

Nově vzniklé skupiny se mají "více než dosud podporovat ve vývoji, produkci, odbytu a marketingu," řekl tento týden nový šéf koncernu listu Financial Times Deutschland (FTD).  Navíc se musejí koncernové značky stále více prosazovat proti silným a mladším soupeřům na trhu. "Klasikové" Golf a Passat se tak "utkávají" s Peugeotem 307, Fiatem Stilo nebo Renaultem Megane.

"Koncern například nyní nabízí ve třídě malých vozů hned tři modely VW Polo, Škoda Fabia a Seat Cordoba, které si navzájem konkurují. "Bohužel však v této velikosti není žádný roadster", citoval budoucího šéfa časopis Der Spiegel.  Sporná je i skupina aut vyšší  třídy. Především zaměstnanecké svazy v dozorčí radě kritizovaly, že Piëch vkládal nadměrné prostředky do projektů luxusních vozů. Kromě modelu D 1 jde například o nový Bentley a nákladnou studii Bugatti. Také Sigmar Gabriel, ministerský předseda spolkové země Dolního Saska, které je největším akcionářem VW, řekl, že podnik opomíjí širokou klientelu a soustřeďuje se příliš na luxusní modely. 

Dozorčí rada dnes rozhodla také o řadě personálních změn. Detlef Wittig se od 1. ledna 2002 stane předsedou dozorčí rady Škody Auto a.s a Jens Neumann místopředsedou. Ferdinand Piëch skládá ke 31. prosinci 2001 svůj mandát v dozorčí radě Škody.  Šéfa Audi Franze-Josefa Paefgena nahradí Martin Winterkorn. Média v minulých dnech uváděla, že Pischetsrieder sám by měl vedle šéfování koncernu vést sám i skupinu klasických značek. Do čela sportovní sekce by se tak dostal Winterkorn jako nový šéf Audi. Škoda Auto se ke změně struktury koncernu odmítla vyjádřit s tím, že je to věcí akcionářů. 

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.