Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen se spojuje s čínskými kopírovači, chce pomoci s elektromobily

  10:00aktualizováno  10:00
Čínská automobilka BYD známá svými hybridy a elektromobily, ale také plagiátorstvím, podepsala memorandum o porozumění s automobilkou Volkswagen. Společnosti budou zkoumat možnosti spolupráce v oblasti elektromobilů a hybridů.

Hybridní vůz BYD F3DM | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES

Na návštěvě ve Wolfsburgu podepsali zástupci čínské automobilky BYD (Build Your Dreams) dokumenty o možnostech spolupráce s německým Volkswagenem. Pod memorandem o porozumění jsou podepsáni ředitel automobilky VW Martin Wirterkorn a předseda představenstva BYD Chuanfu Wang.

V rámci dohody budou obě automobilky zkoumat možnosti spolupráce v oblasti elektromobilů a hybridních automobilů. Volkswagen čínské delegaci předváděl svůj Golf twinDrive (více o hybridním golfu čtěte ZDE) a prototypy elektromobilů.

Číňané jsou ale v tomto ohledu podstatně dále než Němci. Hybridní auta a elektromobily již totiž běžně nabízí zákazníkům. Nedávno například předběhli i ty největší koncerny světa v uvedení prvního plug-in hybridu. Čtěte - Číňané předběhli celý svět, začali prodávat první dobíjecí hybrid

Kopie značky BYD se ukázaly i v Evropě

Automobilka BYD ale není známa jen pro svou technickou vyspělost v oblasti elektroaut.

Je také nechvalně proslulá svým plagiátorství. Její automobily často kopírují vzhled vozů Toyota. BYD například vyrábí falešnou Toyotu Aygo, kterou prodává za prakticky čtvrtinovou cenu. Je tedy otázkou, zda takové spojení nemůže koncern Volkswagen i poškodit.

Čínská automobilka přijela své modely ukázat i na loňský autosalon do Ženevy, letos na výstavišti Palexpo nad ženevským jezerem chyběla. Čtěte: Čínská auta "voní" jako tenisky z tržnice

Specialisté na baterie

Koncern, který stojí za automobilkou BYD, je jedním z největších dodavatelů NiCD a Li-ion baterií na světě. Proto se právě zkušenosti Číňanů mohou Volkswagenu hodit. Ostatně, potvrzují to i slova Ulricha Hackenberga, člena rady pro technický rozvoj automobilky.

"Volkswagen bude nadále rozšiřovat své úspěšné BlueMotion technologie. Nicméně hybridy a elektromobily budou samozřejmě hrát stále důležitější roli. Především pro čínský trh nám pak mohou potenciální partneři jako BYD poskytnout dostatek podpory pro rychlý rozvoj našich aktivit," okomentoval Hackenberg podepsaný dokument.

Volkswagen se tak dohodou s čínskou automobilkou připravuje na rychlou možnost výroby a prodeje elektromobilů a hybridů v Číně. Je pravda, že si k tomu vybral odpovídajícího partnera.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.