Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen plánuje výrazné snižování nákladů, přidá se i Škoda

  10:48aktualizováno  10:48
Německý automobilový koncern Volkswagen má v úmyslu snížit náklady divize vyrábějící auta s vlajkovou značkou VW o zhruba pět miliard eur ročně (téměř 140 miliard korun). Vyplývá to z dokumentů, které získala agentura Reuters.

Skelet nového Volkswagenu Passat, který se začne za několik týdnů prodávat, využívá modulární platformu MQB, která díky vysoké variabilitě šetří náklady na vývoj a výrobu. | foto: Volkswagen

Generální ředitel automobilky Martin Winterkorn navíc podle listu Braunschweiger Zeitung uvedl, že Volkswagen musí přezkoumat náklady na všech úrovních, aby zajistil udržení ziskovosti při výrobě osobních aut.

Může se hodit

Hledáte nové auto a vozy koncernu Volkswagen by byly tím pravým pro vás? Najděte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Koncernu patří také značky Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat.

Součástí Volkswagenu je i mladoboleslavská Škoda Auto. Ta podle mluvčího Tomáše Kubíka nyní vyhodnocuje procesy a strukturu ve firmě a snaží se nastavit efektivnější provoz.

"Chceme vyhodnotit aktuální procesy, jak to ve firmě funguje a nastavit to tak, abychom byli ještě silnější, modernější a efektivnější a mohli výrazněji růst i na mezinárodních trzích," řekl. Dodal, že Škodě nejde o snižování nákladů, ale o přípravu na posílení firmy.

Také týdeník odborů automobilky Škodovácký odborář nedávno uvedl, že firma chystá strategii restrukturalizace a modernizace, která by měla vést k zefektivnění činnosti. Mimo jiné má zjednodušit řídící strukturu managementu a odbourat zbytečnou byrokracii. Strategický dokument mají odbory projednat s vedením firmy přibližně do půl roku.

Agentura Bloomberg upozornila, že koncern Volkswagen zaměstnává téměř 575 tisíc lidí, což je více než jakákoliv jiná automobilka. "Z hlediska produktivity máme ve srovnání s hlavními konkurenty hodně co dohánět," uvedl podle Bloombergu Winterkorn v interní zprávě pro manažery podniku. "Musíme teď udělat jasné, efektivní a někdy i obtížné kroky," dodal.

Autoři: ,




Nejčtenější

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.