Skelet nového Volkswagenu Passat, který se začne za několik týdnů prodávat, využívá modulární platformu MQB, která díky vysoké variabilitě šetří náklady na vývoj a výrobu.

Skelet nového Volkswagenu Passat, který se začne za několik týdnů prodávat, využívá modulární platformu MQB, která díky vysoké variabilitě šetří náklady na vývoj a výrobu. | foto: Volkswagen

Volkswagen plánuje výrazné snižování nákladů, přidá se i Škoda

  • 41
Německý automobilový koncern Volkswagen má v úmyslu snížit náklady divize vyrábějící auta s vlajkovou značkou VW o zhruba pět miliard eur ročně (téměř 140 miliard korun). Vyplývá to z dokumentů, které získala agentura Reuters.

Generální ředitel automobilky Martin Winterkorn navíc podle listu Braunschweiger Zeitung uvedl, že Volkswagen musí přezkoumat náklady na všech úrovních, aby zajistil udržení ziskovosti při výrobě osobních aut.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Koncernu patří také značky Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat.

Součástí Volkswagenu je i mladoboleslavská Škoda Auto. Ta podle mluvčího Tomáše Kubíka nyní vyhodnocuje procesy a strukturu ve firmě a snaží se nastavit efektivnější provoz.

"Chceme vyhodnotit aktuální procesy, jak to ve firmě funguje a nastavit to tak, abychom byli ještě silnější, modernější a efektivnější a mohli výrazněji růst i na mezinárodních trzích," řekl. Dodal, že Škodě nejde o snižování nákladů, ale o přípravu na posílení firmy.

Také týdeník odborů automobilky Škodovácký odborář nedávno uvedl, že firma chystá strategii restrukturalizace a modernizace, která by měla vést k zefektivnění činnosti. Mimo jiné má zjednodušit řídící strukturu managementu a odbourat zbytečnou byrokracii. Strategický dokument mají odbory projednat s vedením firmy přibližně do půl roku.

Agentura Bloomberg upozornila, že koncern Volkswagen zaměstnává téměř 575 tisíc lidí, což je více než jakákoliv jiná automobilka. "Z hlediska produktivity máme ve srovnání s hlavními konkurenty hodně co dohánět," uvedl podle Bloombergu Winterkorn v interní zprávě pro manažery podniku. "Musíme teď udělat jasné, efektivní a někdy i obtížné kroky," dodal.

,