Prostým pohledem je jasné, že sportsvan je připravený na sériovou výrobu přesně v té podobě, v jaké ho Volkswagen vystavuje ve Frankfurtu. Sériové je vše, včetně detailů na karoserii a v interiéru. Volkswagen prozradil i většinu technických parametrů a paletu motorů, kterými novinku osadí. Do uvedení na trh se teoreticky může změnit už jen jméno. Místo docela atraktivního Sportsvanu se VW může vrátit k označení předchůdce, kterým byl Golf Plus.
Označení Sportsvan je navíc trochu zavádějící, protože auto vyloženě sportovní není. Ale na druhou stranu, v kontextu nabídky firmy dává smysl. O zákazníky totiž bude soupeřit s modelem Touran, který je o poznání "dodávkovitější" a ve srovnání s ním je Sportsvan opravdu sportovnější. A větší sportovní duch je z novinky cítit i oproti kombi Golf Variant nebo ve srovnání s předchozím Golfem Plus.
Novinka doplní sedmou generaci golfu, ze které vychází. Jenže oproti základnímu hatchbacku Sporstvan narostl ve všech směrech. Je o osm centimetrů delší, o necelý centimetr širší a o 12,5 centimetru vyšší (rozměry: 4,34 × 1,81 × 1,58 metru). O necelých pět centimetrů se zvětšil i rozvor, což není zanedbatelná hodnota. Ještě markantnější je zvětšení novinky oproti dosluhujícímu Golfu Plus předešlé generace. Natáhla se o více než 13 centimetrů, rozvor narostl o 10 centimetrů, ale naopak je auto výrazně nižší, a to o 2,5 centimetru.
Pro zákazníky bude jistě podstatné zvětšení vnitřního prostoru, které je patrné především na zadních sedadlech a také v zavazadelníku. V základu pojme Sportsvan 498 litrů nákladu. Zadní sedadla jsou však posuvná (až o 18 centimetrů), takže i bez jejich sklopení bude možné kufr zvětšit na 585 litrů, což je na nafouklý hatchback výborná hodnota. Ano, kombi Golf Variant má kufr ještě větší, ale je také delší, což především ve městě rozhodně není výhoda.
Design novinky se nese v duchu sedmé generace golfu. Má mnohem ostřejší rysy než předchozí Golf Plus a v rámci kategorie bude patřit mezi nejhezčí vozy. Nafouklou karoserii se designérům podařilo poměrně dobře zamaskovat. Interiér je vzdušný a prostorný. Výbava může být velmi bohatá, novinkou je systém hlídající mrtvý úhel a provoz za autem při vyjíždění z parkovacího místa. Asistent pak auto zabrzdí.
K dispozici bude tradiční paleta zážehových a vznětových agregátů z nabídky Volkswagenu, všechny pak budou splňovat emisní normu Euro 6. Standardem u všech modelů bude start-stop systém vypínající motor ve chvílích, kdy by zahálel, když auto nejede, a výrobce slibuje v průměru o 20 procent nižší spotřebu než u předchozí generace Golfu Plus.
Výkonově motory začínají na 63 kW, což je případ slabší varianty benzinového motoru 1,2 TSI a vrcholem bude dvoulitrové TDI s výkonem 110 kW. Až na nejslabší agregát bude možné u všech motorů zažádat o dvouspojkový automat DSG. Nejúspornějším motorem bude naftový 1,6 TDI BlueMotion s výkonem 81 kW, jehož normovaná papírová spotřeba je pouhých 3,7 litru nafty na 100 kilometrů.
Jelikož ve Frankfurtu Volkswagen ukazuje jen "koncept" Sportsvanu, neuvádí vcelku logicky ani ceny, ani termín zahájení prodeje. Podle dostupných informací se novinka do prodeje dostane do poloviny příštího roku a pokud i v jejím případě výrobce zachová poměrně agresivní cenovou politiku nastavenou u golfu a Golfu Variant, mohl by Sportsvan (nebo jak se finální produkt bude jmenovat) zažít velký úspěch.