Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen stahuje kvůli brzdám pola a lupa

  9:08aktualizováno  9:08
Německá automobilová skupina Volkswagen svolala po celém světě do servisů k bezplatným opravám brzd 950.000 vozů malých modelů Polo a Lupo, vyplývá z informací automobilky. Krok společnosti je největší podobnou akci Volkswagenu za několik posledních let a mohl by ohrozit její dosavadní pověst výrobce špičkové kvality, uvedla agentura Reuters.

Počet vozů, jejichž majitele skupina vyzvala k návštěvě servisu, odpovídá téměř pětině roční produkce koncernu, jehož členem je i česká automobilka Škoda. Stahování se týká vozů vyrobených v letech 1998 a 1999 a jen v Německu jich bude
275.000.

Mluvčí automobilky uvedl, že dlouhodobé testy odhalily závadu v brzdovém systému, která by za určitých okolností mohla nutit řidiče brzdit za použití větší síly než obvykle. Závada byla způsobena materiálem použitým u brzdových hadic.
Volkswagen neuvedl, kolik jej akce s brzdami bude stát. "Nevyjdeme z toho jen s jednociferným miliónem eur," řekl mluvčí. 

Loni Volkswagen svolal do servisů 570.000 vozů Passat kvůli závadě na tyči řízení. Dceřiný výrobce luxusních vozů Audi stáhl k opravám 260.000 svých vozů a v roce 1997 nechal opravovat airbagy u 900.000 automobilů své značky.

Firma Volkswagen bude v tuzemsku svolávat do servisů k bezplatným opravám brzd 3235 vozů modelu Polo. Majitelé budou v nejbližší době svými autorizovanými
prodejci vyzváni k návštěvě servisu. Firma vozům zkontroluje a případně opraví podtlakové vedení posilovače brzd, u něhož by v důsledku chyby ve výrobě mohly vzniknout praskliny v místě připojení vedení. Oprava trvá asi hodinu a bude provedena bezplatně, řekl mluvčí. Případná netěsnost posilovače se může projevit nutností vyvinout větší tlak na brzdový pedál.
 

 

 




 

 

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.