Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucí VW Polo jako SUV bez střechy není jen koncept. Šéf připustil výrobu

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Rozměry je blízké Volkswagenu Polo, liniemi zase jasně navazuje na nový tiguan, který za pár týdnů vystartuje do prodeje. Prototyp crossoveru bez střechy s nekonvenčním jménem T-Cross Breeze vypadá velmi realisticky.

SUV, nebo dnes módněji „crossover“, bez střechy už zkoušel nabízet v Americe Nissan. Z jeho kromobyčejně ošklivého murana se skládací střechou (podívat se na něj můžete zde) bylo fiasko. Nově to zkouší s kabriem na zvýšeném podvozku Range Rover, zdá se, že jeho evoque kabrio se trefuje do příhodnější nálady zákazníků.

Křížence SUV a kabria se tedy možná dočkáme i u Volkswagenu. „T-Cross Breeze je ještě studií. Dokážeme si však představit, že bychom mohli takový kabriolet uvést na trh,“ prohlásil totiž Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen.

Volkswagen T-Cross Breeze

Tiguan byl v předchozí generaci bestseller a nový je právě na startu. Paradoxně jiný kabriolet německá značka z nabídky vyškrtla: z golfu odvozený VW Eos se nabízel jen v jedné generaci a další už nebude.

Koncept s prapodivným jménem T-Cross Breeze přitom symbiózu golf-eos v mnohém připomíná. Je to vlastně budoucí polo na vysokém podvozku (něco takového se opravdu chystá, jeho dvojčetem je Audi Q2), ovšem beze střechy.

Automobilka z Wolfsburgu tím zářivým konceptem vystaveným na autosalonu v Ženevě hlavně ukazuje, že chystá celou řadu dalších SUV, která doplní stěžejní tiguan s touaregem. Na největších zámořských trzích bude nový tiguan navíc nabízen s prodlouženým rozvorem. O třídu výš bude uvedeno nové SUV střední třídy (pro USA a Čínu) a na vrcholu bude nadále stát právě touareg. Pod tiguanem budou představeny hned dvě modelové řady SUV: ve třídě golfu bude nabízeno SUV (ve stylu studie T-Roc). A polo dostane pseudoterénní ekvivalent podobný právě T-Cross Breeze.

Čtyřmístný kabriolet působí kvůli tomu, že výchozím vozem je SUV na devatenáctipalcových kolech, bez střechy trochu zavalitě. Délka 4,13 metru je jen o něco větší než u VW Polo Cross, auto je ale pořádně široké (1,8 m) a rozvor je 2,56 metru. Auto má vážit 1250 kilogramů a do kufru se vejde tři sta litrů nákladu.

Volkswagen T-Cross Breeze

Interiér odkazuje na koncept Budd-E, který představil nové technologie komunikace mezi vozem a člověkem. T-Cross Breeze se ovládá s pomocí dotykových displejů, plošek a hlavně gesty. Mechanické ovladače futuristé od VW z interiéru vymetli, zbyly jen páčky na sloupku řízení, ovládání oken a tlačítek pro otevření a zavření skládací střechy.

Fotogalerie

Auto je hlavně vybaveno jakousi umělou inteligencí schopnou předvídat blízkou budoucnost. Různá čidla a kamery sledují cestu, konzultují její průběh s daty z navigačního systému a neustále mění nastavení vozu.

Pohon obstarává litrový přeplňovaný tříválcový benziňák s výkonem 110 koní a 175 newtonmetry, který je spřažený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem přenášejícím sílu na přední kola. Maximálka je 188 km/h, sprint z nuly na sto vypočítali na 10,3 sekundy. Čtyřicetilitrová nádrž má teoreticky vystačit na osm set kilometrů.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.