Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucí VW Polo jako SUV bez střechy není jen koncept. Šéf připustil výrobu

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Rozměry je blízké Volkswagenu Polo, liniemi zase jasně navazuje na nový tiguan, který za pár týdnů vystartuje do prodeje. Prototyp crossoveru bez střechy s nekonvenčním jménem T-Cross Breeze vypadá velmi realisticky.

SUV, nebo dnes módněji „crossover“, bez střechy už zkoušel nabízet v Americe Nissan. Z jeho kromobyčejně ošklivého murana se skládací střechou (podívat se na něj můžete zde) bylo fiasko. Nově to zkouší s kabriem na zvýšeném podvozku Range Rover, zdá se, že jeho evoque kabrio se trefuje do příhodnější nálady zákazníků.

Křížence SUV a kabria se tedy možná dočkáme i u Volkswagenu. „T-Cross Breeze je ještě studií. Dokážeme si však představit, že bychom mohli takový kabriolet uvést na trh,“ prohlásil totiž Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen.

Volkswagen T-Cross Breeze

Tiguan byl v předchozí generaci bestseller a nový je právě na startu. Paradoxně jiný kabriolet německá značka z nabídky vyškrtla: z golfu odvozený VW Eos se nabízel jen v jedné generaci a další už nebude.

Koncept s prapodivným jménem T-Cross Breeze přitom symbiózu golf-eos v mnohém připomíná. Je to vlastně budoucí polo na vysokém podvozku (něco takového se opravdu chystá, jeho dvojčetem je Audi Q2), ovšem beze střechy.

Automobilka z Wolfsburgu tím zářivým konceptem vystaveným na autosalonu v Ženevě hlavně ukazuje, že chystá celou řadu dalších SUV, která doplní stěžejní tiguan s touaregem. Na největších zámořských trzích bude nový tiguan navíc nabízen s prodlouženým rozvorem. O třídu výš bude uvedeno nové SUV střední třídy (pro USA a Čínu) a na vrcholu bude nadále stát právě touareg. Pod tiguanem budou představeny hned dvě modelové řady SUV: ve třídě golfu bude nabízeno SUV (ve stylu studie T-Roc). A polo dostane pseudoterénní ekvivalent podobný právě T-Cross Breeze.

Čtyřmístný kabriolet působí kvůli tomu, že výchozím vozem je SUV na devatenáctipalcových kolech, bez střechy trochu zavalitě. Délka 4,13 metru je jen o něco větší než u VW Polo Cross, auto je ale pořádně široké (1,8 m) a rozvor je 2,56 metru. Auto má vážit 1250 kilogramů a do kufru se vejde tři sta litrů nákladu.

Volkswagen T-Cross Breeze

Interiér odkazuje na koncept Budd-E, který představil nové technologie komunikace mezi vozem a člověkem. T-Cross Breeze se ovládá s pomocí dotykových displejů, plošek a hlavně gesty. Mechanické ovladače futuristé od VW z interiéru vymetli, zbyly jen páčky na sloupku řízení, ovládání oken a tlačítek pro otevření a zavření skládací střechy.

Fotogalerie

Auto je hlavně vybaveno jakousi umělou inteligencí schopnou předvídat blízkou budoucnost. Různá čidla a kamery sledují cestu, konzultují její průběh s daty z navigačního systému a neustále mění nastavení vozu.

Pohon obstarává litrový přeplňovaný tříválcový benziňák s výkonem 110 koní a 175 newtonmetry, který je spřažený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem přenášejícím sílu na přední kola. Maximálka je 188 km/h, sprint z nuly na sto vypočítali na 10,3 sekundy. Čtyřicetilitrová nádrž má teoreticky vystačit na osm set kilometrů.





Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.