Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucí VW Polo jako SUV bez střechy není jen koncept. Šéf připustil výrobu

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Rozměry je blízké Volkswagenu Polo, liniemi zase jasně navazuje na nový tiguan, který za pár týdnů vystartuje do prodeje. Prototyp crossoveru bez střechy s nekonvenčním jménem T-Cross Breeze vypadá velmi realisticky.

SUV, nebo dnes módněji „crossover“, bez střechy už zkoušel nabízet v Americe Nissan. Z jeho kromobyčejně ošklivého murana se skládací střechou (podívat se na něj můžete zde) bylo fiasko. Nově to zkouší s kabriem na zvýšeném podvozku Range Rover, zdá se, že jeho evoque kabrio se trefuje do příhodnější nálady zákazníků.

Křížence SUV a kabria se tedy možná dočkáme i u Volkswagenu. „T-Cross Breeze je ještě studií. Dokážeme si však představit, že bychom mohli takový kabriolet uvést na trh,“ prohlásil totiž Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen.

Volkswagen T-Cross Breeze

Tiguan byl v předchozí generaci bestseller a nový je právě na startu. Paradoxně jiný kabriolet německá značka z nabídky vyškrtla: z golfu odvozený VW Eos se nabízel jen v jedné generaci a další už nebude.

Koncept s prapodivným jménem T-Cross Breeze přitom symbiózu golf-eos v mnohém připomíná. Je to vlastně budoucí polo na vysokém podvozku (něco takového se opravdu chystá, jeho dvojčetem je Audi Q2), ovšem beze střechy.

Automobilka z Wolfsburgu tím zářivým konceptem vystaveným na autosalonu v Ženevě hlavně ukazuje, že chystá celou řadu dalších SUV, která doplní stěžejní tiguan s touaregem. Na největších zámořských trzích bude nový tiguan navíc nabízen s prodlouženým rozvorem. O třídu výš bude uvedeno nové SUV střední třídy (pro USA a Čínu) a na vrcholu bude nadále stát právě touareg. Pod tiguanem budou představeny hned dvě modelové řady SUV: ve třídě golfu bude nabízeno SUV (ve stylu studie T-Roc). A polo dostane pseudoterénní ekvivalent podobný právě T-Cross Breeze.

Čtyřmístný kabriolet působí kvůli tomu, že výchozím vozem je SUV na devatenáctipalcových kolech, bez střechy trochu zavalitě. Délka 4,13 metru je jen o něco větší než u VW Polo Cross, auto je ale pořádně široké (1,8 m) a rozvor je 2,56 metru. Auto má vážit 1250 kilogramů a do kufru se vejde tři sta litrů nákladu.

Volkswagen T-Cross Breeze

Interiér odkazuje na koncept Budd-E, který představil nové technologie komunikace mezi vozem a člověkem. T-Cross Breeze se ovládá s pomocí dotykových displejů, plošek a hlavně gesty. Mechanické ovladače futuristé od VW z interiéru vymetli, zbyly jen páčky na sloupku řízení, ovládání oken a tlačítek pro otevření a zavření skládací střechy.

Fotogalerie

Auto je hlavně vybaveno jakousi umělou inteligencí schopnou předvídat blízkou budoucnost. Různá čidla a kamery sledují cestu, konzultují její průběh s daty z navigačního systému a neustále mění nastavení vozu.

Pohon obstarává litrový přeplňovaný tříválcový benziňák s výkonem 110 koní a 175 newtonmetry, který je spřažený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem přenášejícím sílu na přední kola. Maximálka je 188 km/h, sprint z nuly na sto vypočítali na 10,3 sekundy. Čtyřicetilitrová nádrž má teoreticky vystačit na osm set kilometrů.







Nejčtenější

Ilustrační snímek
Jak jsem asistovala při záchraně auta

Jsme tam hned a jsme rovný, přímo z tvý pojišťovny... Ta chytlavá melodie z televizní reklamy mi zní v uších a už se těším, jak budu jezdit se dvěma veselými...  celý článek

Trekka, novozélandský automobil na podvozku Škody Octavia
První a jediné novozélandské auto byla před 50 lety terénní škodovka

Na vzniku jediného sériově vyráběného novozélandského automobilu měla velkou zásluhu mladoboleslavská Škodovka. Ač tento vůz nebyl vyráběn v množstvích...  celý článek

Výrobní linka automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu.
Korejci dál dusí VW za dieselgate. Rekordně pokutovali klamavou reklamu

Jihokorejský regulační úřad FTC se rozhodl vyměřit německé automobilce Volkswagen rekordní pokutu 37,3 miliardy wonů, v přepočtu zhruba 800 milionů korun, za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.