Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW T-ROC: fešácká targa do terénu vypadá na pouhý koncept moc reálně

aktualizováno 
Volkswagen T-ROC je novým konceptem auta pro volný čas. Navazuje na koncepty CrossBlue, CrossBlue Coupé a Taigun a ukazuje, jak by mohlo vypadat nové malé SUV od volkswagenu. Auto zaujme dvojicí dveří, LED světlomety a dvojicí odnímatelných panelů střechy. Velikostí se řadí pod tiguan, při osobním setkání ale jako menší nepůsobí.

Povedený koncept T-ROC jasně ukazuje, že to Volkswagen s menším SUV myslí zcela vážně. Doposud nás však napíná ohledně toho, jaký účel vlastně bude sériové auto mít. Ženevská studie je totiž sice na pohled velmi civilní, ovšem třídveřové SUV s dvojicí odnímatelných střešních panelů nad hlavami cestujících vpředu bychom v sérii od VW neočekávali. Ale třeba právě takhle bude případný sériový model vypadat.

Volkswagen T-ROC

Fotogalerie

Ten by se měl poprat se stylovými malými SUV, jako je Nissan Juke nebo třeba zbrusu nový Jeep Renegade. Svalnaté auto se určitě netváří jako kapesní teréňáček, je opravdovým ztělesněním auta pro volný čas. Proto na sebe bere tvary kupé, má jen mírně zvýšenou stavbu i světlou výšku a povedený design.

Může se hodit

Toužíte po novém volkswagenu? Vyberte si ho z široké nabídky vozů na Automodul.cz.

Panely střechy zmizí v zavazadlovém prostoru auta, pak je z něj až nečekaně fešácká targa. Za pozornost jistě stojí čelní maska s úzkými LED světlomety po stranách. T-ROC možná naznačuje, kam by se mohly přídě sériových volkswagenů v blízké budoucnosti vizuálně posunout.

Volkswagen T-ROC

Pod karoserií s rozměry 4 179 x 1 831 x 1 501 milimetrů se ukrývá platforma MQB. Pod kapotou je na koncept nečekaně civilní dvoulitrový turbodiesel s výkonem 135 kW a točivým momentem 380 Nm. Obvyklejší bývá u konceptů aspoň hybridní soustrojí, kde spalovacímu motoru pomáhá elektromotor. Na všechna čtyři kola putuje síla čtyřválce před sedmistupňovou DSG převodovku a spojku Haldex. Pohon všech kol má tři módy - Street, Off-road a Snow.

Že není T-ROC žádný drobeček, potvrzuje hmotnost 1 420 kilogramů. Motor zajišťuje akceleraci z nuly na stovku za 6,9 sekundy a maximálku 210 km/h. Spotřeba je v průměru jen 4,9 litru na 100 kilometrů.



Témata: Volkswagen


Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.