Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW T-ROC: fešácká targa do terénu vypadá na pouhý koncept moc reálně

aktualizováno 
Volkswagen T-ROC je novým konceptem auta pro volný čas. Navazuje na koncepty CrossBlue, CrossBlue Coupé a Taigun a ukazuje, jak by mohlo vypadat nové malé SUV od volkswagenu. Auto zaujme dvojicí dveří, LED světlomety a dvojicí odnímatelných panelů střechy. Velikostí se řadí pod tiguan, při osobním setkání ale jako menší nepůsobí.

Povedený koncept T-ROC jasně ukazuje, že to Volkswagen s menším SUV myslí zcela vážně. Doposud nás však napíná ohledně toho, jaký účel vlastně bude sériové auto mít. Ženevská studie je totiž sice na pohled velmi civilní, ovšem třídveřové SUV s dvojicí odnímatelných střešních panelů nad hlavami cestujících vpředu bychom v sérii od VW neočekávali. Ale třeba právě takhle bude případný sériový model vypadat.

Volkswagen T-ROC

Fotogalerie

Ten by se měl poprat se stylovými malými SUV, jako je Nissan Juke nebo třeba zbrusu nový Jeep Renegade. Svalnaté auto se určitě netváří jako kapesní teréňáček, je opravdovým ztělesněním auta pro volný čas. Proto na sebe bere tvary kupé, má jen mírně zvýšenou stavbu i světlou výšku a povedený design.

Může se hodit

Toužíte po novém volkswagenu? Vyberte si ho z široké nabídky vozů na Automodul.cz.

Panely střechy zmizí v zavazadlovém prostoru auta, pak je z něj až nečekaně fešácká targa. Za pozornost jistě stojí čelní maska s úzkými LED světlomety po stranách. T-ROC možná naznačuje, kam by se mohly přídě sériových volkswagenů v blízké budoucnosti vizuálně posunout.

Volkswagen T-ROC

Pod karoserií s rozměry 4 179 x 1 831 x 1 501 milimetrů se ukrývá platforma MQB. Pod kapotou je na koncept nečekaně civilní dvoulitrový turbodiesel s výkonem 135 kW a točivým momentem 380 Nm. Obvyklejší bývá u konceptů aspoň hybridní soustrojí, kde spalovacímu motoru pomáhá elektromotor. Na všechna čtyři kola putuje síla čtyřválce před sedmistupňovou DSG převodovku a spojku Haldex. Pohon všech kol má tři módy - Street, Off-road a Snow.

Že není T-ROC žádný drobeček, potvrzuje hmotnost 1 420 kilogramů. Motor zajišťuje akceleraci z nuly na stovku za 6,9 sekundy a maximálku 210 km/h. Spotřeba je v průměru jen 4,9 litru na 100 kilometrů.



Témata: Volkswagen


Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.