Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW T-ROC: fešácká targa do terénu vypadá na pouhý koncept moc reálně

aktualizováno 
Volkswagen T-ROC je novým konceptem auta pro volný čas. Navazuje na koncepty CrossBlue, CrossBlue Coupé a Taigun a ukazuje, jak by mohlo vypadat nové malé SUV od volkswagenu. Auto zaujme dvojicí dveří, LED světlomety a dvojicí odnímatelných panelů střechy. Velikostí se řadí pod tiguan, při osobním setkání ale jako menší nepůsobí.

Povedený koncept T-ROC jasně ukazuje, že to Volkswagen s menším SUV myslí zcela vážně. Doposud nás však napíná ohledně toho, jaký účel vlastně bude sériové auto mít. Ženevská studie je totiž sice na pohled velmi civilní, ovšem třídveřové SUV s dvojicí odnímatelných střešních panelů nad hlavami cestujících vpředu bychom v sérii od VW neočekávali. Ale třeba právě takhle bude případný sériový model vypadat.

Volkswagen T-ROC

Fotogalerie

Ten by se měl poprat se stylovými malými SUV, jako je Nissan Juke nebo třeba zbrusu nový Jeep Renegade. Svalnaté auto se určitě netváří jako kapesní teréňáček, je opravdovým ztělesněním auta pro volný čas. Proto na sebe bere tvary kupé, má jen mírně zvýšenou stavbu i světlou výšku a povedený design.

Může se hodit

Toužíte po novém volkswagenu? Vyberte si ho z široké nabídky vozů na Automodul.cz.

Panely střechy zmizí v zavazadlovém prostoru auta, pak je z něj až nečekaně fešácká targa. Za pozornost jistě stojí čelní maska s úzkými LED světlomety po stranách. T-ROC možná naznačuje, kam by se mohly přídě sériových volkswagenů v blízké budoucnosti vizuálně posunout.

Volkswagen T-ROC

Pod karoserií s rozměry 4 179 x 1 831 x 1 501 milimetrů se ukrývá platforma MQB. Pod kapotou je na koncept nečekaně civilní dvoulitrový turbodiesel s výkonem 135 kW a točivým momentem 380 Nm. Obvyklejší bývá u konceptů aspoň hybridní soustrojí, kde spalovacímu motoru pomáhá elektromotor. Na všechna čtyři kola putuje síla čtyřválce před sedmistupňovou DSG převodovku a spojku Haldex. Pohon všech kol má tři módy - Street, Off-road a Snow.

Že není T-ROC žádný drobeček, potvrzuje hmotnost 1 420 kilogramů. Motor zajišťuje akceleraci z nuly na stovku za 6,9 sekundy a maximálku 210 km/h. Spotřeba je v průměru jen 4,9 litru na 100 kilometrů.



Témata: Volkswagen


Nejčtenější

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Renault Trafic L2-H1-P2 1.6dCi 145k   8...
Renault Trafic L2-H1-P2 1.6dCi 145k 8...

r.v. 2016, naj. 24 153 km, diesel, 1. majitel
729 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.