VW T-ROC: fešácká targa do terénu vypadá na pouhý koncept moc reálně

  • 7
Volkswagen T-ROC je novým konceptem auta pro volný čas. Navazuje na koncepty CrossBlue, CrossBlue Coupé a Taigun a ukazuje, jak by mohlo vypadat nové malé SUV od volkswagenu. Auto zaujme dvojicí dveří, LED světlomety a dvojicí odnímatelných panelů střechy. Velikostí se řadí pod tiguan, při osobním setkání ale jako menší nepůsobí.

Povedený koncept T-ROC jasně ukazuje, že to Volkswagen s menším SUV myslí zcela vážně. Doposud nás však napíná ohledně toho, jaký účel vlastně bude sériové auto mít. Ženevská studie je totiž sice na pohled velmi civilní, ovšem třídveřové SUV s dvojicí odnímatelných střešních panelů nad hlavami cestujících vpředu bychom v sérii od VW neočekávali. Ale třeba právě takhle bude případný sériový model vypadat.

Volkswagen T-ROC

Ten by se měl poprat se stylovými malými SUV, jako je Nissan Juke nebo třeba zbrusu nový Jeep Renegade. Svalnaté auto se určitě netváří jako kapesní teréňáček, je opravdovým ztělesněním auta pro volný čas. Proto na sebe bere tvary kupé, má jen mírně zvýšenou stavbu i světlou výšku a povedený design.

Panely střechy zmizí v zavazadlovém prostoru auta, pak je z něj až nečekaně fešácká targa. Za pozornost jistě stojí čelní maska s úzkými LED světlomety po stranách. T-ROC možná naznačuje, kam by se mohly přídě sériových volkswagenů v blízké budoucnosti vizuálně posunout.

Volkswagen T-ROC

Pod karoserií s rozměry 4 179 x 1 831 x 1 501 milimetrů se ukrývá platforma MQB. Pod kapotou je na koncept nečekaně civilní dvoulitrový turbodiesel s výkonem 135 kW a točivým momentem 380 Nm. Obvyklejší bývá u konceptů aspoň hybridní soustrojí, kde spalovacímu motoru pomáhá elektromotor. Na všechna čtyři kola putuje síla čtyřválce před sedmistupňovou DSG převodovku a spojku Haldex. Pohon všech kol má tři módy - Street, Off-road a Snow.

Že není T-ROC žádný drobeček, potvrzuje hmotnost 1 420 kilogramů. Motor zajišťuje akceleraci z nuly na stovku za 6,9 sekundy a maximálku 210 km/h. Spotřeba je v průměru jen 4,9 litru na 100 kilometrů.