Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na den hipíkem: zkusili jsme slavnou dodávku se stanem na zádech

aktualizováno 
Okusili jsme život hipíků a půjčili si starý volkswagen. Znalci mu říkají Bulli a olíznou se, protože na fotkách je to „nej“ provedení Westfalia s výklopnou střechou, kde se spí.

Volkswagen T2 Bus Westfalia | foto: Metro.cz

Za milým slůvkem Bulli se skrývají slova Bus a LIeferwagen, tedy dodávka. Říkalo se tak hlavně první generaci legendárního mikrobusu od Volkswagenu. První kus byl vyroben už před 66 lety a dodnes je symbolem hnutí hippies, jehož členové v autě v létě žili a brouzdali Amerikou.

Bulíkem je někdy označována i druhá generace dodávky T2 Bus. Právě takovou, dokonce s obytnou vestavbou a vyklápěcím stanem na střeše, jsme si půjčili od českého Transporterclubu.

Fotogalerie

Pokud se vám podaří otočit malinkým klíčkem, ozve se ze zadní části brblavý zvuk dvoulitrového čtyřválce s ohromujícími 51 kilowatty. Tento motor dostaly modely z roku 1978. Nejdůležitější novinkou bylo hydraulické seřizování ventilové vůle, což usnadnilo majitelům údržbu a ušetřilo za servis.

Zařadit zpátečku chce trochu umu, přece jen sedíte v autobusu. Ale nakonec se celá ta ponorka dá do pohybu a vy máte chuť vyrazit do dálek. Do zpětných zrcátek se kvůli jejich nesmyslné poloze moc koukat nedá, ale kdo by se v hipísácké káře ohlížel dozadu.

Kempování je v autě parádní, zapomeňte na jeho stáří. Zdá se maličké, ale je tu plno místa na dvě velké postele, kuchyňku s plynem, skříňky, a dokonce lednici.

Volkswagen T2 Bus Westfalia

Dnešní vnuk Bulliho jménem Volkswagen Transporter California ctí stejnou filozofii. Na pohled pracovní stroj poskytne komfort apartmánu a stále se spí na střeše. Ceny auta dnes začínají na částce 1 211 280 korun.

Na ojetý T2 Bus Westfalia, který je alespoň trochu slušným základem pro renovaci do stavu, ve kterém je stroj na fotkách, si připravte tak s půl milionu.

Autor: Metro.cz




Nejčtenější

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Další z rubriky

Otto Buchberger
VIDEO: Drak ožil po padesáti letech na brněnském výstavišti

Padesát let. Tak dlouho československý závodník Otto Buchberger neseděl za volantem svojí formule na trati historického závodu po brněnském výstavišti....  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.