Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na den hipíkem: zkusili jsme slavnou dodávku se stanem na zádech

aktualizováno 
Okusili jsme život hipíků a půjčili si starý volkswagen. Znalci mu říkají Bulli a olíznou se, protože na fotkách je to „nej“ provedení Westfalia s výklopnou střechou, kde se spí.

Volkswagen T2 Bus Westfalia | foto: Metro.cz

Za milým slůvkem Bulli se skrývají slova Bus a LIeferwagen, tedy dodávka. Říkalo se tak hlavně první generaci legendárního mikrobusu od Volkswagenu. První kus byl vyroben už před 66 lety a dodnes je symbolem hnutí hippies, jehož členové v autě v létě žili a brouzdali Amerikou.

Bulíkem je někdy označována i druhá generace dodávky T2 Bus. Právě takovou, dokonce s obytnou vestavbou a vyklápěcím stanem na střeše, jsme si půjčili od českého Transporterclubu.

Fotogalerie

Pokud se vám podaří otočit malinkým klíčkem, ozve se ze zadní části brblavý zvuk dvoulitrového čtyřválce s ohromujícími 51 kilowatty. Tento motor dostaly modely z roku 1978. Nejdůležitější novinkou bylo hydraulické seřizování ventilové vůle, což usnadnilo majitelům údržbu a ušetřilo za servis.

Zařadit zpátečku chce trochu umu, přece jen sedíte v autobusu. Ale nakonec se celá ta ponorka dá do pohybu a vy máte chuť vyrazit do dálek. Do zpětných zrcátek se kvůli jejich nesmyslné poloze moc koukat nedá, ale kdo by se v hipísácké káře ohlížel dozadu.

Kempování je v autě parádní, zapomeňte na jeho stáří. Zdá se maličké, ale je tu plno místa na dvě velké postele, kuchyňku s plynem, skříňky, a dokonce lednici.

Volkswagen T2 Bus Westfalia

Dnešní vnuk Bulliho jménem Volkswagen Transporter California ctí stejnou filozofii. Na pohled pracovní stroj poskytne komfort apartmánu a stále se spí na střeše. Ceny auta dnes začínají na částce 1 211 280 korun.

Na ojetý T2 Bus Westfalia, který je alespoň trochu slušným základem pro renovaci do stavu, ve kterém je stroj na fotkách, si připravte tak s půl milionu.

Autor: Metro.cz




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.