Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na den hipíkem: zkusili jsme slavnou dodávku se stanem na zádech

aktualizováno 
Okusili jsme život hipíků a půjčili si starý volkswagen. Znalci mu říkají Bulli a olíznou se, protože na fotkách je to „nej“ provedení Westfalia s výklopnou střechou, kde se spí.

Volkswagen T2 Bus Westfalia | foto: Metro.cz

Za milým slůvkem Bulli se skrývají slova Bus a LIeferwagen, tedy dodávka. Říkalo se tak hlavně první generaci legendárního mikrobusu od Volkswagenu. První kus byl vyroben už před 66 lety a dodnes je symbolem hnutí hippies, jehož členové v autě v létě žili a brouzdali Amerikou.

Bulíkem je někdy označována i druhá generace dodávky T2 Bus. Právě takovou, dokonce s obytnou vestavbou a vyklápěcím stanem na střeše, jsme si půjčili od českého Transporterclubu.

Fotogalerie

Pokud se vám podaří otočit malinkým klíčkem, ozve se ze zadní části brblavý zvuk dvoulitrového čtyřválce s ohromujícími 51 kilowatty. Tento motor dostaly modely z roku 1978. Nejdůležitější novinkou bylo hydraulické seřizování ventilové vůle, což usnadnilo majitelům údržbu a ušetřilo za servis.

Zařadit zpátečku chce trochu umu, přece jen sedíte v autobusu. Ale nakonec se celá ta ponorka dá do pohybu a vy máte chuť vyrazit do dálek. Do zpětných zrcátek se kvůli jejich nesmyslné poloze moc koukat nedá, ale kdo by se v hipísácké káře ohlížel dozadu.

Kempování je v autě parádní, zapomeňte na jeho stáří. Zdá se maličké, ale je tu plno místa na dvě velké postele, kuchyňku s plynem, skříňky, a dokonce lednici.

Volkswagen T2 Bus Westfalia

Dnešní vnuk Bulliho jménem Volkswagen Transporter California ctí stejnou filozofii. Na pohled pracovní stroj poskytne komfort apartmánu a stále se spí na střeše. Ceny auta dnes začínají na částce 1 211 280 korun.

Na ojetý T2 Bus Westfalia, který je alespoň trochu slušným základem pro renovaci do stavu, ve kterém je stroj na fotkách, si připravte tak s půl milionu.

Autor: Metro.cz
Témata: Volkswagen


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.