Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen v Detroitu: velké kupé jako ochutnávka nové jetty

  15:50aktualizováno  15:50
"Až uzraje čas", tak specifikuje dobu, kdy tohle kupé vyrazí do provozu, automobilka Volkswagen. Neoficiálně už se ale spekuluje i o jménech. Co třeba Jetta CC, nebo Corrado?

Volkswagen New Compact Coupe | foto: Volkswagen

Na detroitský autosalon přivezl Walter de Silva a jeho designérský tým celého koncernu VW ladné kupé NCC (New Compact Coupe). Už jen to by stačilo na poprask, jenže tohle kupé představuje techniku, kterou za chvíli najdeme ve volkswagenech běžně. Hybridní sestava malého a výkonného benziňáku TSI a elektromotoru rozjede nové kupátko, které automobilka řadí někam mezi scirocco a Passat CC, na 227kilometrovou rychlost.

Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, říká: "Design kupé je v oboru automobilového designu považován za naprostý vrchol."

Volkswagen New Compact Coupe

A hrdě dodává: "Stačilo několik precizně umístěných linií a působivě definovaných ploch, aby vznikla nadčasová dynamika a puristická elegance."

Američanům už automobilka dávno slíbila nový model, nazvaný prozatím neurčitě "mid-size sedan". Představit by se měl do dvou let. Nějak takhle by ale klidně mohl vypadat i nový passat, který se představí letos na konci léta na autosalonu v Paříži. Čtyřmístné kupé NCC je 4,54 m dlouhé a 1,78 m široké, výška karoserie je 1,41 m a rozvor 2,65 metru. Do kufru se vejde 380 litrů zavazadel.

Ke stopadesátikoňovému čtyřválcovému TSI o objemu 1,4 se pod kapotu přidal elektromotor s výkonem 27 koní. Maximálních 240 kroutících newtonmetrů přenáší na přední kola sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Celkem 177 koní rozjede VW NCC na stovku za 8,1 sekundy. Při jízdě podle norem vystačí se 4,2 litry benzinu a vypustí 98 g CO2 na kilometr.

Volkswagen New Compact Coupe

Volkswagen letos představí nejvíce nových modelů ve své historii. První hybridní model uvede na trh v první polovině letošního roku v podobě SUV s trvalým pohonem všech kol.

Hybridní technika

Elektromotor je vložen mezi benzinový přímovstřikový přeplňovaný čtyřválec a převodovku. Hybridní kupé Volkswagenu umí díky tomu jet pouze na elektřinu. Elektromotor je napájen z Li-Ion akumulátoru (1,1 kWh) uloženého vzadu. V režimu elektrického pohonu se spalovací motor vypíná a navíc jej od hnacího řetězce odpojí spojka, aby se snížily ztráty.

Jakmile řidič uvolní pedál plynu, dojde k odpojení motoru TSI od převodovky. Odpojení motoru je možné dokonce i ve vysokých rychlostech, například při jízdě po dálnici. Auto tak lépe využije setrvačnost.

Elektromotor během brzdění pracuje jako generátor a přeměňuje kinetickou energii na elektrickou, která se pak ukládá do sady akumulátorů Li-Ion. Nechybí systém Start-Stop vypínající motor při postávání na semaforech a v kolonách.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.