Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Vento: dobrý sluha pro rodinu

aktualizováno 
Zatímco sedan Volkswagen Jetta z let 1984 až 1992 si kvůli nehezky napojenému kufru vysloužil hanlivou přezdívku Golf II s ruksakem, dostal jeho nástupce vento (1992 až 1998) kabát mnohem hezčí. "Není jednoduché udělat ze zavedeného hatchbacku líbivý sedan. Ale neznat Golfa III a nevědět, že z něj vento vychází, klidně bych je považoval za svébytný automobil," míní Aleš Kužel z bazaru AAA Auto Praha.
VW Vento

VW Vento | foto: AAA Auto Praha

A doplňuje, že ke konzervativním, a proto dodnes přijatelným tvarům a velmi objemnému zavazadlovému prostoru se u modelu projevuje vše, co přivedlo k mimořádné oblibě bratra golfa. Proto se vento těší na trhu ojetin trvalému zájmu, který jeho ceny posunul ve srovnání s konkurenty do nadprůměru.

Může se hodit

Internetová nabídka nových i zánovních vozů značky Volkswagen  
na inzertním serveru www.automodul.cz


Vento se chová prakticky stejně jako golf, vůči němuž neztratil ani na pověstné robustnosti, kvalitě zpracování, bezpečnosti, výdrži a nenáročnosti. Kufr, který v době premiéry modelu patřil k největším ve třídě a dodnes vyhoví i velkým nárokům, staví vento do pozice auta vhodného zvláště pro rodinu.

Výhodou je i široká nabídka benzinových i naftových motorů od 1.4 do šestiválce 2.8, který disponuje 128 kilowatty (174 koní), samozřejmě za cenu vyšší spotřeby. Zájemci o úsporné cestování proto volí některou ze čtyř naftových variant - od klasického 1.9 D k neutahání až po svižný 1.9 TDI s výkonem 81 kilowattů (110 koní), známý (stejně jako jiné agregáty VW) i z tuzemských škodovek.

"Z benzinových motorů doporučuji poměrně rozšířenou silnější verzi 1.8 o výkonu 66 kilowattů nebo 1.6 o výkonu 74 kilowattů, kterou mají novější venta. Z dieselů plně vyhovuje slabší - 66 kilowattový - pohon 1.9 TDI," radí Aleš Kužel. Při běžném užívání a alespoň průměrné péči nedělají Volkswageny Vento větší problémy.

Pokud se závady ukazují, tak hlavně v dobíjení, startéru či palivovém čerpadle. Poruchy někdy mívají také zámky a imobilizéry, důkladnou kontrolu zasluhují rozvodové řemeny. Koroze zasahuje lemy zadních blatníků. Zájemce o koupi jetého Volkswagenu Vento by měl velmi obezřetně přistupovat k automobilům, které se do Česka dostaly po haváriích v zahraničí.

Bylo jich dost a jedna ze zásadních výhod golfu, kterou je značně tuhá karoserie, se v takových případech a v rukách nekompetentního a špatně vybaveného opraváře mění v nevýhodu: vůz může v lepším případě nerovnoměrně sjíždět pneumatiky a v horším případě ztratit na jízdních vlastnostech.

Pozor také na bývalé taxíky - venta typicky béžové barvy byla k mání jen na licence a z devětadevadesáti procent mají za sebou právě minulost ve veřejné dopravě a často i 400 tisíc kilometrů. Taxíky však bývaly také v bílých, červených i v jiných barvách, a proto není nikdy od věci u víc ošoupaného venta sledovat, zda na střeše nejsou maskované pozůstatky po taxirampě, zda v kabině někdo nezaslepil dírky po uchycení taxametru... "Od zachovalého a udržovaného vozu však lze čekat i po létech provozu solidní služby," uzavírá Aleš Kužel.

Volkswagen Vento 1.8

ročník cena (Kč)
1992 135 000
1993 145 000
1994 155 000
1995 170 000
1996 190 000
1997 220 000

Příplatky
motor 2.0 5000
motor 2.8 VR 6 30 000
motor 1.9 D 20 000
motor 1.9 TD 20 000
motor 1.9 TDI 40 000
motor 1.9 TDI 81 kW 50 000
klimatizace 5000
litá kola 5000

Srážky
bílá barva -15 000
béžová taxi barva -40 000


NEJVĚTŠÍ KONKURENTI
Velmi oblíbený Volkswagen Vento se slabším motorem 1.9 TDI ročníku výroby 1997 stojí zhruba 260 tisíc korun a na trhu ojetin mu konkurenci tvoří například stejně staré vozy Škoda Octavia 1.9 TDI za 320 tisíc, Seat Toledo 1.9 TDI za 230 tisíc, Audi A4 1.9 TDI za 390 tisíc, BMW 318 TDS za 350 tisíc, Citroën Xantia 1.9 TD za 230 tisíc, Fiat Marea 1.9 TD za 230 tisíc, Renault Mégane Classic 1.9 TD za 235 tisíc, Opel Vectra 1.7 TD za 280 tisíc, Opel Vectra 2.0 DI za 300 tisíc, Ford Escort 1.8 TD za 200 tisíc nebo nový model Nissanu Primera 2.0 TD za 280 tisíc korun. "Mně osobně by nevadil konzervativnější vzhled, a tak bych z dané nabídky zřejmě zvolil Volkswagen Vento - bezpečný a kvalitní vůz s dobrými jízdními vlastnostmi," dělí se o svůj názor Aleš Kužel, vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha. "Kdybych ale mohl a chtěl zaplatit víc, zvolil bych Škodu Octavia - kvůli lepšímu podvozku, velkému zavazadlovému prostoru a bohaté síti servisů. Ani Opel Vectra není špatné auto, ale slabý motor 1.7 TD do něj nepatří. To verze 2.0 DI je něco docela jiného. Designem se mi líbí Renault Mégane, ale kvalitou zpracování a jízdními vlastnostmi vyhovujícími spíš pohodlné než sportovní jízdě poněkud zaostává."

MINUSY
- vyšší cena na trhu ojetin
- netěsnící dveře
- závady v elektrosystému
- slábnoucí brzdy při svižnější jízdě s plně zatíženým vozem
- poruchy zámků a imobilizérů
- možnost koupě vozu špatně opraveného po havárii či vysloužilého taxíku

PLUSY
- dobré jméno, zájem na trhu ojetin
- široká nabídka motorů
- úsporné dieselové motory
- bezpečnost, bezpečné jízdní vlastnosti
- velký kufr
- solidní výrobní zpracování, kvalita, výdrž
- konzervativní, a proto i nadále přijatelný design
- dostupné náhradní díly i z druhovýroby

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.