Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen zpátky k lidu. Chystá se nová značka a nové laciné auto

  16:19aktualizováno  16:19
Německý koncern, který se dnes dere na pozici největšího výrobce automobilů světa, začínal kdysi s Broukem. Autolegenda neopakovatelných tvarů, kterou vytvořil na Hitlerovu objednávku slavný Ferdinand Porsche, dostala značku Volkswagen, tedy lidový vůz. Chystá se návrat ke kořenům.

Volkswagen Brouk | foto: Volkswagen

Pod křídly Volkswagenu dnes vznikají škodovky, supersporty v Sant'Agata Bolognese – Lamborghini i přízračné Bugatti. Na značku na lidová auta to už moc nevypadá, vždyť i samotné volkswageny patří v hierarchii koncernu o kousek výš než technicky spřízněné škodovky a seaty.

Zpět k lidu

Volkswagen ale teď prozradil , že plánuje novou značku levného vozu pro rozvojové trhy. S informací vyrukoval v době, kdy s podobným plánem přišel Nissan, který chce pro tyto účely oživit značku Datsun. Více čtěte zde

V rozhovoru pro německý časopis Auto Motor und Sport to uvedl šéf výzkumu a vývoje automobilové značky VW Ulrich Hackenberg.

Upozornil, že v Indii automobilka vyrábí vento a místní verzi modelu Polo, která stojí kolem 7 000 eur (172 550 Kč). V Číně plánuje Volkswagen cenově dostupnější auto velikosti Seatu Toledo. "Je zde tržní segment mezi 5 000 a 7 000 eury, což je opravdová výzva," dodal. Nové auto by však nemělo mít jméno Volkswagen, ale svoji vlastní značku, napsala agentura Reuters.

To dává velký prostor ke spekulacím, ve kterých může hrát důležitou úlohu Škoda. Indický Volkswagen Polo vychází z evropského, ale namísto hatchbacku je to sedan. Indové ale mohou sáhnout také po Škodě Rapid, což je v tamním podání přeznačené právě tříprostorové polo.

Aby to bylo ještě zašmodrchanější, chystá Škoda pro Evropu také tříprostorové auto, o kterém se donedávna mluvilo jako o rapidu. Bude to ale zcela odlišný vůz od toho indického. Představí se letos v létě, vyrábět ho budou v Mladé Boleslavi a hlavně dostane dvojče v podobě Seatu Toledo.

Jak to se zmínkou o toledu Hackenberg myslel, můžeme jen spekulovat. Možná se jen chystá lacinější a jednodušší verze indického rapidu (pola). Anebo má do Indie namířeno český Seat Toledo. Anebo to nakonec bude úplně jiné auto...

Volkswagen plánuje do roku 2018 zvýšit prodej na více než deset milionů vozů a stát se největší automobilkou na světě. Do skupiny spadají kromě hlavní značky VW také značky Škoda, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Seat.

V historii Volkswagenu najdeme ale ještě další známá jména automobilek, které dnes neexistují: NSU, Wanderer, DKW, Auto Union, Horch...

Volkswagen Brouk
Autoři: ,




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.