Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswageny budou možná opět jezdit i po dvou kolech

aktualizováno 
Dočkáme se motorek Volkswagen? Základem této spekulace je fakt, že předseda dozorčí rady Volkswagenu Ferdinand Piech se na téma motocykly rozpovídal v interview pro magazín Stern.

Volkwagen by však nešel cestou vývoje vlastních motocyklů od píky. Jak pan Piech prohlásil, stále ho zajímá myšlenka převzetí některého menšího výrobce.

Dále uvedl, že lituje nevyužité příležitosti z roku 1985, kdy byla k mání značka Ducati. Ta se tehdy ocitla ve finančních nesnázích, a tak cena za převzetí nebyla vysoká. Značku Ducati tenkrát nakonec převzala společnost Cagiva bratří Castiglionových.

Jedenasedmdesátiletý šéf Volkswagenu zmínil, že sám jednu ducati řídí: "180 koní a větší výkon v přepočtu na kilogram hmotnosti než u 1001koňového bugatti.“

Spojení Volkswagenu a motocyklů může vypadat podezřele, ale ne pro pamětníky. Každý ví, že součástí tohoto koncernu je prémiová značka Audi. Ta vznikla svého času spojením čtyř továren Audi, DKW, Horch a Wanderer do společnosti s názvem Auto Union AG.

Auto Union pak v roce 1964 kupuje koncern Volkwagen. Ten o 5 let později dělá totéž se značkou NSU, která se ocitá v ekonomických potížích, a začleňuje ji právě do nově vzniklé společnosti Audi NSU Auto Union, jejíž název je později definitivně zkrácen na Audi AG. Proč tato exkurze do firemního muzea? Některé v příběhu zmíněné značky se věnovaly také výrobě motocyklů.

DKW IFA BK350

Značka DKW patřila v meziválečném období k největším výrobcům motocyklů nejen v Německu, ale také v celosvětovém měřítku. Po sloučení čtyř značek do Auto Union byla svěřena výroba motocyklů právě DKW. Koncem třicátých let se velmi úspěšně účastnila Grand Prix i Šestidenních soutěží. Během celé své existence až do ukončení produkce v polovině šedesátých let vyráběla výhradně dvoutaktní stroje.

Také NSU, kterou Volkswagen převzal v roce 1969, patřila k německým motocyklovým gigantům - spolu s BMW a DKW tvořila nejsilnější trojici. Výrobní sortiment v různých časech sahal od skútrů až k závodním motocyklům, se kterými je spojen nejeden sportovní úspěch. Díky nim a technickým inovacím patřila v první polovině 20. století ke světové špičce. Ke konci své samostatné existence se značka přednostně zaměřila na automobily a vývoj Wankelova motoru, který jí nakonec ekonomicky srazil vaz. Výroba motocyklů byla zastavena šest let předtím, v roce 1963.

Poslední značka v rodokmenu Audi s motocyklovými kořínky – Wanderer – nedosáhla sice nikdy takového věhlasu a významu jako DKW nebo NSU, speciálně českému motocyklovému průmyslu její potíže ale prospěly. V roce 1929 totiž od ní kupuje konstrukci, výkresy a výrobní zařízení ing. František Janeček, který začal stavět motocykly Janeček-Wanderer, pozdější Jawy…

Jakým směrem se budou dále ubírat motocyklové chutě Ferdinanda Piecha, se teprve uvidí, každopádně je na co navazovat.

DKW IFA BK350

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.