Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo 740-760: pozor na utahané diesely

aktualizováno 
19. 7. 2000 - Volvu 740-760 vůbec nevadí, že vozí hranaté tvary v duchu osmdesátých let. Konzervativní model, o němž se v Česku hovoří prakticky jen s úctou, mají motoristé dodnes rádi a v bazaru ho zpravidla dlouho nenechají. Platí to jak o pohodlném klasickém čtyřdveřovém sedanu, tak o pětidveřovém kombi, jehož ohromný zavazadlový prostor pokoří většinu konkurentů. A byť odborníci přirovnávají Volvo 740 či jeho sourozence s označením 760 životností k mercedesu, lze švédský vůz pořídit na zdejším trhu ojetin poměrně levně.
Benzinové exempláře z poloviny osmdesátých let a v průměrném stavu bývají k mání už za částky do 40 tisíc korun. Úspornější a mnohem žádanější jsou auta s turbodieselovými motory, která lze kupříkladu v ročníku 1990 a v provedení limuzína koupit zhruba za 80 tisíc a o deset tisíc korun dražší bývá verze kombi. Konečně vozy ze závěru výroby v roce 1993 stojí v podobě sedanu s benzinovým motorem kolem 115 tisíc korun. Za diesely a kombi se pochopitelně platí víc. Je to držák, který často slouží až půl milionu kilometrů - zní základní hodnocení vozu vyšší střední třídy. Dál k němu patří vysoká míra pasivní bezpečnosti, byť postrádá airbagy i předpínače bezpečnostních pásů. Přednostem dál dominuje mimořádně kvalitní antikorozní ochrana a za vše hovoří schopnost udržet se i po letech provozu v klasifikaci technického stavu v přísném německém TÜV značně nad průměrem srovnatelných automobilů. Dobrá pověst se všemi na pohled viditelnými výhodami však nesmí zájemce o koupi jetého Volva 740-760 oslnit natolik, aby si neuvědomil také rizika a nepříznivé vlastnosti zmíněného vozu. Ten je v benzinových verzích poměrně žíznivý, když například model s technicky obstarožním šestiválcem ve spojení s automatickou převodovkou ve městě často polyká víc než 15 litrů paliv a na sto kilometrů. Kdo z tohoto důvodu hodlá vsadit na úsporný diesel, ten musí počítat s tím, že ho bude v bazarech či inzertních rubrikách těžko hledat. Zachovalá auta totiž jejich majitelé neprodávají často, a objeví-li se turbodieselová volva v nabídce k prodeji, jsou jejich motory podle zkušeností obchodníků často na pokraji životnosti. Vysvětlení lze hledat snad i v tom, že agregáty značky Volkswagen byly původně určeny pro jeho model LT. A jestliže v německé dodávce je kvalitní pomaluběžný agregát k neutahání, v rychlejším osobním volvu vydrží méně. K typickým problémům Volva 740-760 dál patří úniky oleje z motoru i z převodovky. Dřív, než by se dalo u jinak velmi trvanlivého auta očekávat, koroduje výfuk. U vozů starších deseti let lze rovněž počítat s volnějšími díly přední nápravy. Německý TÜV upozorňuje také na závady v osvětlení. Model Volvo 760 se představil v roce 1982, typ 740 přinesl rok 1984. Kombíky, které tvořily zhruba 40 procent z výrobků řady, byly ve výrobě od roku 1985. Auta jezdila se čtyř- a šestiválcovými motory o obsahu od 1986 do 2850 ccm o výkonech od 60 do 134 kilowattů (82 až 182 koní).

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Volvo 740 s dvoulitrovým motorem ročníku výroby 1988 stojí zhruba 55 tisíc korun a ze stejně starých dvoulitrů mu na trhu ojetin největší konkurenci tvoří Opel Omega za 60 tisíc, Ford Scorpio za 55 tisíc, Fiat Croma za 55 tisíc a Audi 100 za 60 tisíc korun. "Těžko říci, zda z dané nabídky upřednostnit Volvo 740 nebo Ford Scorpio," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího autobazaru v zemi, AAA Auto Praha. "První je mimořádně kvalitní vůz, ale v provozu dražší na dílech i servisu. Také má tvary, které se nemusí každému líbit. Naopak pro scorpio jsou díly dostupnější a cenově příznivější, bohatá je i jejich nabídka z druhovýroby." Pro volvo, které se životností blíží mercedesu, by se měl podle názoru Tomáše Pánka rozhodnout hlavně méně pečlivý řidič, který hodně cestuje, a lhostejno, zda ve městě, či na dlouhých trasách. "Musí ale počítat s vyšší spotřebou," upozorňuje Tomáš Pánek.

MINUSY
- vysoká spotřeba benzinových motorů
- turbodiesely bývají hodně jeté a opotřebované
- předčasně korodující výfuk
- závady v zavěšení kol u starších vozů
- dražší a hůř dostupné náhradní díly
- řidší síť servisů, jejichž služby jsou dražší než průměr

PLUSY
- výborná pověst
- velký prostor, bezpečnost
- kvalita, trvanlivost, spolehlivost
- precizní výrobní zpracování
- úsporné turbodieselové motory, které však u ojetin na zdejším trhu často bývají na konci životnosti
- zájem o starší vozy

Volvo 740

Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.