Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo C30: Nová tvář mezi malými snoby

  15:54aktualizováno  4. ledna 17:17
Volvo se pod mateřskými křídly koncernu Ford již několik let úporně snaží prosadit mezi prémiové značky. Podobně jako u Saabu, dirigovaného konkurenčním GM, se však začalo u cen, takže zákazníci zatím nekupují švédské individualisty s modrým oválným srdcem v takové míře, jak by si (nejen) američtí bossové přáli. Pomoci ke změně by mělo nové stylové malé kupé.

Cesta k úspěchu vede přes širokou nabídku, a proto se Volvo rozhodlo po 12 letech vrátit mezi čtyřmetrové kompakty, kde se už nějakou dobu slušně daří velké německé trojce.

Futurismus míří do praxe
Největší devizou Volva je kromě příslovečné tradiční bezpečnosti nově i značně avantgardní design, takže na co se novinka zaměří v první řadě, bylo jasné již od prvopočátku.

Předobrazem se podle očekávání stala futuristická studie SCC, která zaujala kromě takřka vypasované zádi především vzpomínkou na některé slavné starší sporťáky - díky značné šířce se všechna tři sedadla vešla vedle sebe, ačkoliv se to prostřední odsunulo o pár desítek cm vzad.

Nové volvo vychází z konceptů
SCC a 3CC


Volvo SCC: přečte si tlukot vašeho srdce

Volvo 3CC: jde to i bez benzinu

V Detroitu se představuje předsériová podoba malého volva, pojmenovaná C30 Design Concept, která si od SCC půjčila tvář. Finální verze bude k vidění v září na pařížském autosalonu.

Tři jsou málo
Sériový vůz se tohoto zajímavého experimentu pochopitelně vzdal; méně než čtyřmístná auta se dnes v kompaktní třídě prosazují těžko, ačkoliv hodnota průměrné obsazenosti vozů je hluboko pod touto hodnotou.

Zásadně se tedy změnila topologie interiéru, ovšem méně již design; vznikl velice dynamicky tvarovaný třídveřový hatchback, podle firemní nomenklatury a označení "C" považovaný za coupé, což zní vznešeněji. Geniální - nic to nestojí a cena může hned o kousek povyskočit.

Velikost není všechno
Nový benjamínek si s krychlovými decimetry očividně hlavu neláme; hodně jich obětoval efektním vystupujícím zadním blatníkům, další zmizely s nízkou a dozadu se ještě svažující střechou.

Rodinný vůz to tedy jistě nebude, ostatně také díky ceně, která bude - podobně jako u konkurentů - kopírovat spíše objemné a slušně vybavené kombíky střední třídy od méně sebevědomých výrobců.

Vše se točí kolem focuse
Všechny menší modely kdysi svébytné automobilky používají dnes techniku vpravdě globálního modelu Ford Focus. Zatímco řada S40/V50 se dá s trochou nadsázky považovat za překarosovaný focus, trochu údivu vyvolává tato technika i u drahého modelu C70.

Aby toho nebylo dost, nápravy, převodovky a motory s oválným emblémem dostane i malý nováček, ač s poněkud zkráceným rozvorem. C30 tedy mimo jiné obdrží znamenitou čtyřprvkovou nápravu, což lze považovat ve společnosti Audi A3, BMW 1 či Mercedesu A za nezbytnost.

I pohonné jednotky budou kopírovat kompaktního forda; zážehové položky uvede atmosférická šestnáctistovka, vrcholem bude přeplňovaný pětiválec T5 z nového Focusu ST. O vznětových lze zatím pouze spekulovat, nový výkonný čtyřválec 2,2 l TDCi by sportovně laděnému coupé-hatchbacku ostudu jistě neudělal.

 


Vznikla další velká individualita na malé ploše, záměrně připomínající stylový model 480 z roku 1985. Někomu se ovšem může při pohledu vybavit i třídveřové stilo, jiný uvidí Mazdu 3 či třídveřový Citroen C4. S originalitou je to dnes už zkrátka těžké, přesto švédští designéři projevili větší než malé množství odvahy.

 Detroitské Volvo C30 Design Concept v číslech

Nové malé volvo je 424 centimetrů dlouhé a 178 centimetrů široké.
Pod kapotou má řadový pětiválcový přeplňovaný motor se zdvihovým objemem 2,4 litru, který nabízí výkon 260 koní (190 kW) při 5500 ot./min. a maximální točivý moment 350 Nm v rozmezí od 2100 do 5000 ot./min. Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou.
Auto zrychlí z nuly na stovku za 6 sekund, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
19-palcová kola z lehkých slitin obouvají pneumatiky rozměru 225/35.

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.