Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo C70 kupé, nebo kabrio? Zabalte mi obě!

  18:56aktualizováno  18:56
Skandinávie rozhodně neoplývá klimatem vybízejícím k projížďkám beze střechy. Těch několik dnů, které jsou pro výlety s kabriem jako stvořené, si ale Švédové umí užít dosyta. Volvo jim k tomu nabízí zbrusu nové náčiní - kupékabrio s pevnou skládací střechou.
Volvo C70

Volvo C70 | foto: Volvo

Volvo C70 předchozí generace bylo k mání buď jako kabriolet s plátěnou střechou, nebo jako kupé.

Řidič, který o jejich koupi uvažoval, teď za jedno z nich ušetří. Nová generace C70 má střechu sice také z plechu, je ale skládací.

Špetka Itálie

I když by označení ukazovalo na spřízněnost s velkým Volvem V70, vychází nové kabrio z malé S40. Švédská automobilka ale říká, že auto, na jehož vývoji se podílel Pininfarina, padne čtyřem dospělým cestujícím. Uvidíme, jestli mají na mysli čtyři urostlé Vikingy, nebo úsporné Italy...

Rozměry jsou téměř totožné se "starou" C70, torzní tuhost je ale téměř dvojnásobná.

Textilu na střechu definitivně odzvonilo, teď frčí rozřezaný plech. Tvrdá trojdílná střecha volva se schová po stisku tlačítka, jinak už to dnes ani nejde.

Nejdřív kupé potom kabrio?

Obrovská hmota pontonu karoserie, bezpečí vyzařující do dáli, to vše zabalené do výrazných linií a tvarů. Geny volvích rodičů jsou tak silné, že jsou děti identifikovatelné na první pohled.

O tom, jak karoserie nového volva vznikala, hovoří Fedde Talsma, manažer odpovědný za design nové C70. „Rozhodli jsme se začít s návrhem kupé. Když jsme byli s výsledkem spokojeni, provedli jsme potřebné změny, abychom z linií kupé mohli vytvořit kabriolet. Podle našich zkušeností je tento přístup nejvhodnější.“

Neztrácejte hlavu

Nebylo by to Volvo, aby nemyslelo na bezpečí posádky. Máte v kabrioletu strach o hlavu? Volvo má pro tyto případy přichystány nafukovací clony zabudované do dveří.

Protože nafukovací clona nemůže být instalována ve střeše, jak je u aut se střechou obvyklé, je umístěna ve dveřích a nafukuje se směrem vzhůru. Inženýři Volva je upravili tak, aby byly mimořádně tuhé.

V důsledku toho clony zůstanou ve svislé poloze a přispívají k efektivní ochraně hlavy. Clony se navíc vyprazdňují pomalu a poskytují tak dodatečnou ochranu nejen v případě bočního nárazu, ale také při převrácení C70.

Pět pro čtyři

Auto odveze čtyři cestující, pod kapotou ale budou bít srdce s pěti komorami. Na vrcholu bude stát 2,5 litrový přeplňovaný motor T5 s výkonem 220 k (162 kW) nabízející maximální točivý moment 320 Nm. Dále budou v nabídce dva atmosférické motory s objemem 2,4 litru a s výkonem 170 k (125 kW) a 140 k (103 kW). Později v průběhu roku 2006 přibude do ceníku také 2,4 litrový pětiválcový turbodiesel s výkonem 180 k (132 kW).

Volvo C70 bude vyrábět švédská továrna Uddevalla, do prodeje zamíří v první polovině roku 2006. První seznámení proběhne na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.